Dynamiczne tworzenie [Dainamikku Fōmēshon] to unikatowa zdolność magów ziemi, pozwalająca im na ożywianie swoich tworów, które zazwyczaj przybierają kształt zwierząt lub przedmiotów, a niekiedy części ciała. Dzięki niej można zdobyć łatwą przewagę nad innymi magami ziemi, których statyczne zaklęcia nie dają sobie rady z mobilną formą walki. Użytkownik wszystkie swoje kreatury oraz wszelkiego rodzaju obiekty potrafi kontrolować i jeżeli jest to istota - wydawać rozkazy.
Czas treningu: 6 dni Opanowanie: Tworzenie kamiennych struktur PW: 600 PU: 400
Za pomocą pobliskiej ziemi użytkownik gromadząc wokół energię magiczną jest w stanie stworzyć ogromną kamienną górę w kształcie masywnego wojownika. Lecz jest to jedynie połowa ciała, ta górna. Mimo, że całość jest przytwierdzona do podłoża i nie można w żaden sposób nim ruszyć, to ramiona są wolne i mogą posłużyć jako broń lub ulepszona wersja tarczy.
Prosty i bardzo skuteczny twór, który nie wymaga wielkich pokładów energii jak to było w przypadku poprzedniego zaklęcia. Użytkownik skupia energię w okół własnych dłoni, a następnie kładzie je na ziemi by wytworzyć okrąg magiczny. Po chwili przed nim wyrasta ogromna pięść, która która po chwili zwraca się w linii prostej, tam gdzie patrzy użytkownik i mknie przed siebie. Po zetknięciu z celem rozpada się na malutkie kawałeczki.
W zasadzie z kotami poza samą nazwą i wyglądem mają niewiele wspólnego. Te malutkie bestie są cholernie wytrzymałe, a przy tym bardzo szybkie. Chociaż z powodu ich niewielkich gabarytów nie nadają się jako tarcza w przypadku zaklęć obszarowych, lecz nic nie stoi na przeszkodzie by wykorzystać je jako posłańców niosących wiadomość lub dary. Do ich wytworzenia należy jedynie wyciągnąć przed siebie dłoń, by następnie z magicznego okręgu wyłoniła się sylwetka kota.
Przez niektórych jest to uważane za magię zakazaną, ponieważ mag dzięki swoim umiejętnościom jest w stanie stworzyć kamiennego smoka o realistycznych kształtach. Jakby ogromna góra będąca wręcz obroną doskonałą to było za mało. Nie mniej, do kontrolowania takiego monstrum potrzeba ogromnej ilości energii magicznej a także przestrzeni. Mag musi przyłożyć obie dłonie ku ziemi, a kolejno w następnej turze dopiero rozpocząć proces przywoływania kamiennego stworzenia. Mimo swych gabarytów, to bardzo daleko mu do potęgi smoków, dlatego nie należy zbytnio zachwalać tej figury.
Dość masywne z natury zwierzę, które przy kamiennym ciele potrafi narobić nie mało szkód. Użytkownik wystawia obie dłonie przed siebie, skierowane ku przeciwnikowi, a po chwili z magicznego okręgu wybiega ogromne cielsko nosorożca, który pędzie w kierunku przeciwnika do momentu aż czas mu się nie skończy. Warto zaznaczyć, że zwierze to może poruszać się jedynie po linii prostej, dlatego niemożliwe jest nim błyskawiczne manewrowanie.