Tworzenie duchów [Gōsuto o sakusei] jest to ulepszenie magii ciemności polegające na tworzeniu prawdziwych duchów. Twory te są jak najbardziej dynamiczne, jednak posiadają różne umiejętności, poróżniają je statystyki oraz atrybuty. Nie wszystkie można w łatwy i przystępny sposób zniszczyć, przy niektórych wymagane są potężne zaklęcia, a jeszcze inne znikają same po czasie. Zdolność ta służy do zwiększenia możliwości bojowych magów walczących na dystans, umożliwiając im sterowanie swoją niewielką armią, którą może zsynchronizować z potężnymi atakami z daleka.
Czas treningu: 6 dni Opanowanie: Tworzenie duchów PW: 600 PU: 400
Wijąca się służka ciemności, która mimo swych ogromnych rozmiarów nie stanowi większego zagrożenia dla życia. Jednakże sama jej obecność potrafi zdekoncentrować przeciwnika. Słabe ale jednak odczuwalne ataki potrafią spowolnić ruchy każdego, kto mierzy się z użytkownikiem magii ciemności.
Zagrożenie, z którym należy się już liczyć. Strażnik pradawnych labiryntów ciemności, duch o nieokrzesanej naturze i rządzą świeżej krwi. Te ogromne zwierze mimo swej eterycznej postaci dzierży w dłoniach potężny stalowy topór, którego jeden zamach może pozbawić głowy tuzin chłopów. Jednakże kontrolowanie takiej siły wymaga ogromnych umiejętności, a sam czas na jaki zostaje przyzwany duch jest niewielki.
Podstawowa jednostka w armii użytkownika magii ciemności. Nie wyróżnia się niczym szczególnym pod kątem zdolności i statystyk, ale z racji niskich kosztów energii magicznej w utrzymaniu najczęściej tworzy się z nich niewielkie armie, które napadają mieszkańców wsi, miasteczek albo siedziby innych gildii. Nie są wyposażone w żadne bronią, poza ogromnymi pazurami którymi atakują niemal każdego.
Kolejna podstawowa jednostka w arsenale użytkownika magii ciemności. Można powiedzieć, że jest całkowitym przeciwieństwem pod względem atrybutów od Upiora. Szybkość zastępuje w tym przypadku duża wytrzymałość, zaś siłę odrobinę większe gabaryty, które pozwalają uchronić się przed wrogimi zaklęciami bądź atakami. Jednakże nie należy zbytnio przechwalać wytrzymałości tego ducha.
Dość charakterystyczna zjawa przypominająca minotaura, lecz z dużo większym i przerażająco niebezpiecznym ogonem. Górna część ciała, mimo nie posiadania tak dużej tkanki mięśniowej pokryta jest grubymi łuskami. Niektórzy twierdzą, że Molochy były smoczymi sługami stąd ten charakterystyczny element w ich wyglądzie. Za broń służy im głównie wspomniany wcześniej ogon, choć nie można nie doceniać ich siły fizycznej.
Postać niewiele wyższa od człowieka i jedyny duch, który nie zadaje fizycznych obrażeń. Głównym celem przyzwania wampirów jest pozbawianie energii magicznej swoje ofiary, a co za tym idzie wysysanie z nich esencji. Jednakże w przeciwieństwie do innych zjaw, wampiry są w pełni wrażliwe na ataki fizyczne jak i magiczne, dlatego szczególnie uważać w momencie powierzenia im dominacji na polu bitwy. Ich jedyną bronią są ich ręce oraz kły.
Niewątpliwie najpotężniejszy sługa ciemności, który swym wyglądem i wszelką charyzmą potrafi unieruchomić niejednego przeciwnika na polu walki. Ogromna postać przypominająca przerośniętego człowieka, z piramidą zamiast głowy. Każda ze ścian posiada inną twarz przedstawiająca różne emocje, od radości, po smutek i złość. Poza ogromną siłą i wytrzymałością jego dodatkową bronią jest potężne ostrze ogromnego miecza dwuręcznego, złamane na pół.