![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Statystyki - Printable Version +- Forums (https://archiwum.mageguildwars.pl) +-- Forum: Informacje (https://archiwum.mageguildwars.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Poradniki (https://archiwum.mageguildwars.pl/forumdisplay.php?fid=9) +--- Thread: Statystyki (/showthread.php?tid=588) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statystyki - Vincent - 09-19-2020 Ogólne informacjeKażda postać Gracza, NPC przygotowany przez administrację czy mistrza gry podczas misji, posiada pewne statystyki, niekoniecznie wszystkie, które pozwalają w jakikolwiek sposób operować postacią. Statystyki dzielą się na dwie kategorie: statystyki podstawowe oraz statystyki dodatkowe. Statystyki podstawowe Do podstawowych atrybutów każdej postaci należą statystyki, za pomocą których można oszacować fizyczne możliwości bohatera, siłę jego ataku czy prędkość poruszania się i wyprowadzania ciosów. Do tej grupy również zalicza się statystyki, które definiują, to ile postać posiada energii magicznej, a także skupienie, które również wpływa na magiczne właściwości. Każdy atrybut fizyczny odpowiedzialny za ruch ofensywny posiada swój defensywny odpowiednik, co pozwala zachować balans podczas starć między graczami bądź NPC.
Statystyki dodatkowe Na rozwój tych atrybutów, Gracz nie ma bezpośredniego wpływu, gdyż wielkość ich zależy w głównej mierze od statystyk podstawowych. Lecz nie oznacza to, że należy je lekceważyć, gdyż odpowiedzialne są ważne czynniki, które niemal cały czas towarzyszą postaci.
RE: Statystyki - Vincent - 10-08-2020 Zależności między fizycznymi i magicznymi statystykamiZ uwagi na system statystyk jaki panuje na forum, każda konfrontacja, czy to z postacią innego Gracza czy zwykłym NPC wymaga pewnej mechaniki, która pozwala określić w jaki sposób zadane bądź przyjęte obrażenia wpływają na bohatera. Służy do tego zestawienie ze sobą statystyk ofensywnych z defensywnymi, jednakże należy mieć na uwadze, że mimo istnienia podziału na fizyczne i magiczne atrybuty, to niekiedy istnieje możliwość zablokowania bądź wyprowadzenia ataku fizycznego przeciwko magicznemu, z odpowiednimi bonusami. Informacja ta została uwzględniona w sekcji "Magia i walka wręcz". Konfrontacja siły i wytrzymałości
Konfrontacja szybkości i reakcji
Należy mieć jednak na uwadze, że sytuacja postaci Gracza może zależeć od wielu czynników, a więc jego możliwości czy to w przypadku konfrontacji siły i wytrzymałości lub szybkości i reakcji, są mocno zależne od obszaru na jakim się znajduje, bądź tego co dzieje się wokół niego. Konfrontacja zaklęć
Jak można zauważyć z powyższych tabelek, każdy przedział różnicy między jedną postacią, a drugą posiada odpowiednio opisane efekty, co pozwala na prowadzenie agresywnej rozgrywki bez większych problemów w postaci niedopowiedzeń bądź niejasnych informacji. Magia i walka wręcz W niektórych przypadkach, co jest jak najbardziej akceptowalne, mag może zdecydować, że chce się rozwijać wyłącznie fizycznie, przeznaczając jak najmniejszą ilość punktów na atrybuty magiczne. Dla takich Graczy droga jest jak najbardziej otwarta, a chcąc zniwelować różnice między statystykami magicznymi, a zwykłymi, istnieje bonus w takich sytuacjach, który zwiększa atrybuty siły, wytrzymałości oraz reakcji.
Powyższe wartości liczone są od wyłącznie od wartości podstawowej, która to z kolei została przedstawiona poniżej. Dodatkowo bonus ten obowiązuje wyłącznie w przypadku konfrontacji przeciw magii. RE: Statystyki - Vincent - 01-01-2021 Rozwijanie statystyk oraz mnożnikiPunkty umiejętności, które wchodzą w skład wynagrodzenia jakie zdobywa Gracz przeznaczane są naukę nowych zdolności albo statystyki. Rozwój ich rządzi się własnymi prawami i należy mieć na uwadze, że zabieg ten jest dosyć kosztowny w dłuższej perspektywie. Dlatego też wprowadzono poziomy w zależności od których liczba PU potrzebna na zakup jednego punktu statystyk jest większa. Zabieg ten ma zapobiec nagłym wzrostom siły postaci.
Powyższą tabelkę należy rozumieć w taki sposób, że jeżeli Gracz posiada 20 punktów siły i chce dokupić kolejne 20 punktów, to zgodnie z tym co zostało wyżej przedstawione, zapłacić musi 20PU (20x1PU), gdyż finalnie po zakupie dalej będzie znajdować się w pierwszym przedziale. Natomiast jeżeli Gracz posiadając 20 punktów siły, chce dokonać zakupu 50 punktów statystyk, wtedy musi wykonać obliczenia dla dwóch poziomów: pierwszego i drugiego, ponieważ finalnie jego liczba statystyk będzie znajdowała się w drugim przedziale. Dlatego łączny koszt PU za ten zabieg wyniesie 70PU. Najpierw liczony jest koszt do pierwszego poziomu, czyli 30x1PU, a następnie dodawany jest koszt PU dla drugiego poziomu, czyli 20x2PU. Analogicznie działa to w przypadku większej ilości statystyk, zarówno bazowych jak i do kupienia. Zakup statystyk należy realizować w tym dziale. Kwestią wartą odnotowania jest informacja na temat maksymalnej ilości energii magicznej, a co za tym idzie górnym limitem dla statystyki kontrola energii magicznej. Poniżej przedstawiono rozpiskę maksymalnej ilości punktów kontroli energii magicznej liczonej od wartości podstawowej, bez uwzględnienia bonusów czy innych zdolności.
Powyższą tabelkę należy rozumieć w taki sposób, że Gracz będący demonem, może maksymalnie rozwinąć statystykę kontrola energii magicznej, do pułapu 400 punktów, nie uwzględniając przy tym żadnych bonusów. Dlatego też finalnie, po podliczeniu bonusu z profesji, wartość tej statystyki będzie wynosić 430 punktów. Mnożniki Statystyki przedstawiają za pomocą liczb potencjał postaci Gracza, jednakże możne je podzielić na dwie kategorie. Jedną z nich są statystyki podstawowe, które wyliczane są wyłącznie na podstawie wydanych punktów za prolog oraz PU. Zaś drugą z nich są statystyki bonusowe, które postać Gracza otrzymuje ze wszelkiego rodzaju mnożników. Do mnożników zaliczyć można bonus do statystyk jaki otrzymywany jest z umiejętności, magii lub innej zdolności, a także przedmiotów. Warto zaznaczyć, że większość bonusowych statystyk nie działa pasywnie, znaczy to że ich dodatkowa wartość zaczyna obowiązywać wraz z używaniem zdolności bądź przedmiotu, do którego są przypisane. Lecz, jak zostało to napisane wcześniej, niektóre a dokładniej bonusowe statystyki od profesji działają pasywnie, niezależnie od sytuacji. Mnożniki należy wyliczać od wartości podstawowej, a także z zachowaniem odpowiedniej hierarchii, ponieważ może wystąpić sytuacja, gdy więcej niż jeden mnożnik jest możliwy do użycia. O to trzy przykłady przykłady: Gracz A posiada profesję zabójcy oraz umiejętność Mistrza Broni Białej na ostatnim poziomie. Zgodnie ze spisem, zabójca otrzymuje bonus w postaci +20 punktów siły i +30 punktów szybkości. Zaś umiejętność mistrza zapewnia +45 punktów szybkości wyłącznie podczas atakowania bronią białą. Więc statystyki Gracza A wyglądają następująco:
Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej Gracz A posiada profesję zabójcy oraz umiejętność Mistrza Broni Białej na ostatnim poziomie. Dodatkowo w jego ekwipunku znajduje się magiczny miecz, który za energię magiczną maga, zwiększa jego szybkość ataków o 50 punktów. W tym zestawieniu widać, że Gracz dysponuje dwoma mnożnikami, które nie są pasywne, a działają przy określonej czynności, dodatkowo tutaj jest ona w obu przypadkach taka sama. Dlatego też statystyki Gracza będą wyglądać następująco:
Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej / Magiczna broń Gracz A posiada profesję zabójcy, umiejętność Mistrza Broni Białej oraz umiejętność własną, która zwiększa szybkość poruszania się o 100 punktów, kosztem energii magicznej. Jak widać, tutaj jest przykład, gdy dwa mnożniki wpływają na to samo, jednakże ich aktywacja obowiązuje w dwóch różnych sytuacjach. A więc statystyki Gracza wyglądałyby następująco:
Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej / Umiejętność własna Powyższe przykłady pokazują czym są i w jaki sposób działają mnożniki. Również należy mieć na uwadze, to co zostało wspomniane już, że część z nich może działać wyłącznie podczas określonych czynności, takich jak poruszanie się, atakowanie bronią białą, atakowanie ciałem, ukrywanie się czy wykonywanie konkretnego ruchu. Kolejność wygląda następująco:
W karcie postaci każdy Gracz musi odpowiednim kolorem, tak jak zostało to ukazane w przykładach, wyróżnić wartość podstawową oraz każdy kolejny mnożnik, w celu łatwiejszej identyfikacji bonusu, oraz przyszłego sprawdzania kart pod kątem ewentualnych oszustw. RE: Statystyki - Vincent - 01-01-2021 Siła BroniPrzedmioty, a dokładniej broń, podobnie jak mag posiada pewną statystykę, która pozwala określić w jak bardzo jest ona niebezpieczna dla przeciwnika. Logicznym jest, że ataki wyprowadzane za pomocą oręża w postaci miecza, włóczni, noża czy innej, ale podobnej broni, nie są zależne od siły jaką posiada Użytkownik, a od ostrości materiału z jakiego zostały zrobione. Dlatego też każda broń dostępna do kupienia na straganach bądź wykucia u kowala, posiada statystykę SB (siła broni) oznaczająca, do jakiej maksymalnie wytrzymałości, broń jest w stanie wyrządzić szkody.
Powyższa tabelka przedstawia, do jakiej wartości dane SB jest skuteczne i należy ją interpretować w taki sposób, że broń o SB 5 jest w stanie zranić bądź uszkodzić cel, jeżeli ten posiada mniej niż 360 wytrzymałości. Jeżeli broń trafi na wartość wytrzymałości większej niż jest w stanie przeciwstawić się, to wtedy należy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w sekcji "Konfrontacja SB". Czyli wytrzymałość celu przełożyć na odpowiednie SB, a następnie porównać z wartościami przedstawionymi w tabelce na końcu wątku. Walka z użyciem broni Może zdarzyć się sytuacja gdzie dwóch magów zamiast korzystać ze specjalnych zaklęć do walki sięgną po miecze, włócznie bądź inne bronie. W tym przypadku podczas wykonywania ataków podaje się tylko i wyłącznie szybkość ataku oraz SB, które odpowiada sile. Jednakże należy pamiętać, że w przypadku takiego pojedynku równie ważną rolę odgrywają umiejętności Użytkownika, dlatego przyjmuje się, że maksymalna różnica SB obydwu broni nie może przekroczyć 3 punktów. Poniżej przedstawione zostały trzy przykłady wyjaśniające walkę z użyciem broni białej. Gracz A pojedynkuje się z Graczem B za pomocą broni o SB3. Gracz B również posiada oręż o tym samym poziomie SB, dlatego starcie obydwu ostrzy nie uszkodzi broni, a tym co będzie decydowało o zwycięstwie jest szybkość oraz spryt Użytkownika. Gracz A pojedynkuje się z Graczem B za pomocą broni o SB3. Gracz B również posiada oręż, ale o SB6. Z informacji wyżej wynika, że maksymalna różnica między SB obydwu broni nie może przekroczyć 3. W tym przypadku Gracze są idealnie na granicy, dlatego o tym kto zwycięży będą decydować te same czynniki co w "Przykładzie 1". Gracz A pojedynkuje się z Graczem B za pomocą broni o SB3. Gracz B również posiada oręż, ale o SB7. Z informacji wyżej wynika, że maksymalna różnica między SB obydwu broni jest większa niż 3, dlatego poza szybkością i sprytem Użytkownika o wyniku pojedynku będzie decydowała tabelka zamieszczona poniżej. Konfrontacja SB
Magia vs broń biała Walki magów nie zawszę muszą odbywać się na tych samych zasadach. Może dojść do sytuacji, w której jeden z Graczy decyduje się na używanie śmiercionośnych zaklęć, gdy z kolei drugi Gracz odpowiada wyłącznie atakami fizycznymi z udziałem broni białej. Oczywiście taka sytuacja jest jak najbardziej możliwa, jednakże należy pamiętać o zachowaniu pewnej granicy zdrowego rozsądku. Mag jest w stanie blokować ataki magiczne używając do tego swojego ostrza, lecz należy mieć na uwadze, że w takich sytuacjach zaklęcie jego przeciwnika, nie może przekraczać średnicy kilkudziesięciu, do maksymalnie jednego metra średnicy. W zestawieniu takim obowiązuje tabelka ukazująca jaka wartość SB odpowiada wytrzymałości celu. Dlatego też jeżeli zaklęcie dysponuje większą siłą niż maksymalna wytrzymałość oręża, to należy posłużyć się tabelką wyżej, przypisując siłę zaklęcia do odpowiedniego SB, by następnie móc obie wartości porównać z użyciem mechaniki. Natomiast w przypadku większych, dużo większych zaklęć, niestety ale mechanika walki bronią białą, nie zezwala na podobne czynności. Magiczne zdolności ofensywne, których rozmiar przekracza średnice jednego metra należy blokować za pomocą tarczy bądź zbroi. Wyjątek stanowią magiczne przedmioty, których właściwości mogą wykraczać poza standardowe ramy zachowania broni. |