Magia Lodu


[Image: PV6r1c3.png]

Opis ogólny

Zōkei Mahō [Magia Lodu] zaliczana jest do magii tworzenia. Może zostać wykorzystana w przeróżny sposób. Mag jest w stanie wytworzyć wiele obiektów z lodu, które mogą zostać użyte na przykład w walce. Jest idealny jako broń lub nawet tarcza, która dzięki swej wytrzymałości nie przepuści ataków wroga. Przydatna jest też w codziennym życiu, ponieważ użytkownik jest w stanie wytworzyć dzięki niej chociażby kubek, który posłuży jako pojemnik na wodę. Choć to nie jedyne plusy tej magii. Dzięki temu, że uodparnia ona przeciwko niskim temperaturom, można stworzyć opatrunek, który złagodzi ból, a także wytrzymać w ekstremalnie niskich temperaturach.



Poziom pierwszy


[Image: hhVompN.png]

Dane techniczne

Maksymalna szybkość magii: 250
Maksymalna siła magii: 200
Maksymalna wytrzymałość magii: 200
Czas treningu: 2 dni
Opanowanie: Trening lodowego tworzenia
PW: 150
PU: 150 lub za darmo jako pierwsza magia wyuczona w prologu


Zdolności

  • Z uwagi na dysponowaną magię, użytkownik jest w stanie lepiej znieść niższe temperatury (dodatkowe -5 °C) w przeciwieństwie do pozostałych magów
  • Możliwość zmniejszenia temperatury (o -5 °C)  wokół maga na okres maksymalnie 5 tur, płacąc przy tym za aktywację 5.000 energii magicznej, oraz dodatkowe 2.000 energii za każdą kolejną turę
  • Zdolność do tworzenia niewielkich przedmiotów domowego użytku wykonanych z lodu, takich jak klucze, kubki, noże, widelce i tym podobne, przy czym przedmioty te rozpadają się po tym jak użytkownik oddali się na określoną odległość. Jednorazowy koszt wytworzenia przedmiotu wynosi 5.000 energii magicznej
  • Z racji tego, że lód jest poniekąd uniwersalny, to mag otrzymuje możliwość tworzenia niewielkiego uzbrojenia w postaci tarczy, lodowych pięści, pazurów czy kastetów, które jest przyczepione bezpośrednio do jego ciała, zaś rozmiar nie przekracza więcej niż 1 metr średnicy. Koszt utworzenia wynosi 5.000 energii magicznej i należy dodatkowo płacić 4.000 energii co turę, przy czym lodowe uzbrojenie utrzymuje się maksymalnie 4 tury


Zaklęcia


Dodatkowe informacje

  • Maksymalny zasięg zdolności opisanych wyżej wynosi tylko 5 metrów
  • Użytkownik ma obowiązek określenia koloru lodu, jakim się posługuje. Kolor ten nie może być zmieniany bez wcześniejszego ustalenia z administracją i powinien być odnotowany w Karcie Postaci
  • Twory te są statyczne, tylko za sprawą umiejętności dodatkowej można sprawić, by były dynamiczne (od trzeciego poziomu magii lodu, ma możliwość nauczenia się jej)



Poziom drugi


[Image: 1RhDYaq.png]

Dane techniczne

Maksymalna szybkość magii: 350
Maksymalna siła magii: 300
Maksymalna wytrzymałość magii: 300
Czas treningu: 4 dni
Opanowanie: Trening udoskonalający lodowe tworzenie.
PW: 300
PU: 290


Zdolności

  • Kontrola nad żywiołem wskakuje na jeszcze wyższy poziom, przez co mag jest w stanie wytrzymać w dużo mniejszej temperaturze (dodatkowe -10 °C) niż normalny człowiek
  • Możliwość zmniejszenia temperatury (o -10 °C) wokół maga, na okres 5 tur, płacąc przy tym 10.000 energii za aktywację oraz 5.000 energii za każdą kolejną turę
  • Zdolność do tworzenia dużo większych obiektów, takich jak gotowe meble, drzwi, czy inne masywniejsze dekoracje (do 2 metrów średnicy) na okres maksymalnie 4 tur, płacąc przy tym 10.000 energii magicznej za aktywację oraz 5.000 energii za każdą kolejną turę
  • Za pomocą swojego lodu, mag jest w stanie modyfikować obszar wokół niego po przez tworzenie wszelkiego rodzaju pionowych i poziomych ścian, wzniesień czy obniżanie terenu, pod wyjątkiem, że w pobliżu znajduje się odpowiednia ilość lodu. Efekt modyfikacji trwa maksymalnie 4 tury, zaś koszt aktywacji wynosi 10.000 energii magicznej oraz 6.000 energii za każdą kolejną turę. Maksymalne wymiary zmian terenu to 2 metry wysokości lub głębokości oraz pół metra grubości
  • Umiejętność panowania nad lodem jest na tyle duża, że możliwe jest utworzenie cienkiej, niekrępującej ruchów, warstwy lodu na maksymalnie dwóch kończynach, która idealnie sprawdzi się do blokownia nadchodzących ataków. Maksymalny okres trwania lodowej osłony wynosi 3 tury, przy czym za aktywację należy zapłacić 10.000 energii magicznej oraz dodatkowe 7.000 energii za każdą kolejną turę użytkowania


Zaklęcia


Dodatkowe informacje

  • Maksymalny zasięg zdolności opisanych wyżej wynosi 10 metrów



Poziom trzeci


[Image: oV383pT.png]

Dane techniczne

Maksymalna szybkość magii: 500
Maksymalna siła magii: 400
Maksymalna wytrzymałość magii: 450
Czas treningu: 6 dni
Opanowanie: Trening udoskonalający lodowe tworzenie.
PW: 450
PU: 450


Zdolności

  • Dzięki opanowaniu magii lodu, mag jest w stanie wytrzymać aż o dodatkowe -15 °C w przeciwieństwie do innych istot
  • Zasięg zmniejszania temperatury wokół maga również zostaje zwiększony, przy czym mag jest w stanie zmniejszyć temperaturę o -15 °C na okres 5 tur, płacąc 15.000 energii magicznej za aktywację oraz 8.000 energii co turę
  • Możliwość pokrycia całego ciała cienką warstwą lodu, która w żaden sposób nie ogranicza ruchów maga, a dodatkowo zapewnia niemal perfekcyjną obronę przed atakami fizycznymi jak i magicznymi. Jednakże koszt aktywacji zdolności wynosi aż 15.000 energii magicznej oraz 12.000 energii co turę, przy czym maksymalny czas trwania lodowej zbroi wynosi tylko 4 tury
  • Wykorzystując lód z otoczenia maga, użytkownik jest w stanie zwiększyć zasięg swoich zaklęć lodowych o dodatkowe, maksymalne 15 metrów płacąc dodatkowo 15.000 energii magicznej w przypadku aktywacji bądź zaklęć jednorazowych, oraz dodatkowe 8.000 energii jeżeli zaklęcie trwa dłużej niż turę
  • Możliwość tworzenia lodowych, statycznych tworów takich jak kolce, przeszkody i tym podobne, do maksymalnie 2 metrów średnicy, wykorzystując do tego wodę z otoczenia. Rozmiar tworu zależny jest od wielkości zbiornika wodnego, przy czym musi być ona pochodzenia naturalnego. Koszt aktywacji wynosi 15.000 energii magicznej, zaś za każdą turę należy zapłacić dodatkowe 9.000 energii, przy czym lodowe twory utrzymują się maksymalnie 3 tury


Zaklęcia


Dodatkowe informacje

  • Maksymalny zasięg zdolności opisanych wyżej wynosi aż 15 metrów
  • Po osiągnięciu tego poziomu ma się możliwość nauczenia umiejętności dodatkowej, która powoduje, że nasze twory stają się dynamiczne
  • Po użyciu Iced Shell, postać gracza zostaje uznana za martwą



Dodatkowe informacje:
  • Masz pomysł na zaklęcie, którego nie ma powyżej? W tym dziale możesz stworzyć jego propozycję