Wygląd
Ciało tego smoka jest pokryte w całości metalowymi, średnimi elementami, które tworzą ogromną zbroję z łusek. Metalicana, gdyż jest to kobieta, wygląda bardzo groźnie. Jej ciało osiąga długość piętnastu metrów, skrzydła zaś około siedmiu. Trójkątna głowa zakończona jest ostrym, metalowym kolcem. Zęby dość małe, lecz bardzo ostre. Łapy masywne, ciężkie, uzbrojone w tak samo ostre pazury, jak kły. Jej oczodoły wypełnione są kolorem czarnym, a jedynie za dnia można ujrzeć malutkie, białe źrenice. Oprócz tego, posiada tak zwane 'kreski' zakończone lekkim zygzakiem na samym końcu. Być może własnie to ukazuje prawdziwą płeć latającego gada. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że pancerza z którego została skonstruowana nie da się w żaden sposób przebić. I taka właściwie jest prawda. Posługuje się magią metalu dbając o to, by zawsze była odporna na ataki. A pomimo swej ogromnej wagi nigdy nie ma problemów z lataniem.
Osobowość
Z lekka wyszczekany smok, choć posiadający ambitne i w miarę dobre cele. Jako jeden z nielicznych przedstawicieli tego gatunku nie ma zamiaru zabijać ludzi. W jej interesie nie leży ludzkie mięso i potrafi żywić się zwierzętami takimi jak krowa, czy koń. Większość wolnego czasu przebywa z innymi smokami, rozmawiając oraz drażniąc się. Gdy wybuchła druga wojna światowa, wywołała ogromne zaskoczenie tym, że w połowie drogi na morzu, wycofała się na zachód. Inne gady, które w prawdzie nie znały jej intencji, zignorowały to. Wieść nie dotarła jeszcze do uszu Acnologi, choć nie wiadomo, gdzie Metalicana się ukrywa. Prawdopodobnie utrzymuje kontakt z Igneel'em, lecz są to tylko i wyłącznie przypuszczenia. Można jej także zarzucić lekką zuchwałość oraz lenistwo. Powszechnie wiadomo, że jest bardzo potężnym smokiem, lecz swe zadania wykonuje ślamazarnie i od niechcenia.
Magia i statystyki
Strzał kolcami: Napinając grzbiet, łuski metalowego smoka wyginają się, by następnie wystrzelić w powietrze i opaść we wcześniej wycelowane miejsce. Są one na tyle ostre, by przeciąć nawet najbardziej solidny twór. Oczywiście przez człowieka przebijają się jak przez masło, więc w bezpośrednim kontakcie z magiem, zostanie z niego jedynie mała, czerwona plama. Wystrzelonych pocisków jest około trzydziestu, może czterdziestu, a koszt użycia tego zaklęcia wynosi całe 70.000 energii.
Wzmocnienie pancerza: Skulając swoje ciało, za pomocą energii magicznej, która w ułamku sekundy przybiera postać metalu, wzmacnia swój korpus, nogi, a także pysk. Jego skóra staje się o wiele mocniejsza i jest w stanie wytrzymać ciężar nawet dziesiątek tysięcy innych smoków. Nie trudno się domyślić, że jest to jeden ze smoków, którego upolowanie jest niemalże niemożliwe. Zakładam, że przy tak twardym pancerzu tylko jeden gad byłby w stanie go zgładzić i byłaby to Acnologia. Niemniej jednak, koszt takiego zaklęcia wynosi 150.000 i starcza jedynie na 7 tur.
Zniekształcenie: Smok, jako jeden z najsilniejszych magów metalu jest w stanie dobrowolnie manipulować swoim tworem. Jeżeli w jego okolicy, załóżmy trzydziestu metrów, znajdzie się osoba, która odziała metalową, stalową, bądź ogólnie ciężką zbroję, bądź posługuje się topionym orężem, najzwyklejszym mieczem, bądź kataną, Metalicana może te rzeczy zniekształcić. Wygiąć, wyprostować, zniszczyć, zgnieść, cokolwiek. Najczęstszym jednak użyciem jest wyrzucenie ekwipunku walczących z daleka od pola walki. Koszt użycia na jednym przedmiocie wynosi 10.000 energii, bez różnicy jak ciężki, albo jak wielki by był.
Szarża: Właściwie nie można zaliczyć tego pod zaklęcie, ani magię. Najzwyczajniej w świecie smok chwyta się ziemi tylnymi łapami, by odbić do przodu z całą szybkością. Podczas ruchu może zmienić nieznacznie tor, a także rozłożyć skrzydła, by jego cielsko napotkało jak najwięcej przeszkód.
Smocza furia: Każdy smok posiada jedno wspólne zaklęcie, jest to furia, którą osiąga się poprzez utracenie większości zdrowia. Liczne rany, zadrapania oraz zdarte łuski czy złamane rogi prowadzą do rozzłoszczonego stanu. Moment w którym smok staję się nadzwyczaj groźny prowadzi do zwiększenia jego siły, szybkości, wytrzymałości, oraz reakcji. Właśnie dlatego mówi się, że nie warto zadzierać z tymi nadzwyczaj potężnymi stworzeniami. Koszt tejże umiejętności jest dokładnie zerowy.
Siła - 350 || 520
Wytrzymałość - 470 || 720
Szybkość - 350 || 480
Reakcje - 280 || 440
Koncentracja - 270
Kontrola Energii Magicznej - 280 || 340
Energia magiczna - 280.000 || 340.000
Szybkość/Siła/Wytrzymałość Magii - 550 || 610
Mnożniki: Normal ||
Smocza Furia