Nasze miejsce w fabule Fairy Tail

Jeszcze przed narodzinami głównych bohaterów z mangi i anime powstał nowy świat, którym władały smoki. Ludzie żyli w niepokoju, ryzykując życiem na każdym kroku. Nadszedł jednak moment kiedy zaczęły powstawać magie. Rozprzestrzeniały się powoli, aż objęły cały glob.

Utrzymania pokoju podjął się mag, posiadający posłuch na całym świecie. Był to człowiek o imieniu Miyaguchi. Podzielił on gildie na mroczne, a także stworzył kodeks zakazujący otwartych walk między gildiami. Rozpoczął także poszukiwania zdolnych magów, z którymi pragnął założyć Radę Magii, pilnującą porządku i ładu. Czy znajdą się tacy? Czy równowaga jest możliwa kiedy na świecie jest tylu zdeterminowanych ludzi, chcących zrealizować swoje sny i marzenia? Czas pokaże... Jednak ty możesz zmienić biegi tej historii, przekonaj się o tym odwiedzając Mage Guild Wars!

Brak bonusu

[Propozycja] Rewaluacja treningów

post #1

Proponuję zmianę trybu nabywania magii oraz umiejętności. Całkowite odejście od pisania treningów, gdyż nikomu to przyjemności nie sprawia, a tym bardziej na pewno nie administracji, która musi to wszystko (w teorii) sprawdzać i przyklepywać. Lanie wody (co do zasady ciągle o tym samym) jest zwyczajnie męczące i zniechęca do grania i rozwijania bohaterów.

Dosłownie chwilę przed napisaniem tej propozycji usłyszałem, iż takowa zmiana jest planowana. To dobrze. Jakkolwiek i tak się tutaj wypocę, ponieważ chciałbym zaproponować do tego jakieś ograniczenie. Nie wiem na ile zautomatyzowana będzie karta postaci – czy trochę, tylko do wydawania PU, czy tak bardzo jak na NCW – wszystko Ci się samo rozlicza, łącznie z pieniędzmi i przedmiotami. Niemniej wychodząc z takiego założenia wydaje mi się, że samo klikanie i nabywanie bez wysiłku również byłoby dość nudnawe. Zatem wprowadziłbym małe ograniczenie w ilości odbytych treningów w odniesieniu do czasu realnego. Tak, jak aktualnie trening ma trwać załóżmy 4 dni (w domyśle cztery dni fabularne), tak niech trwa dwa razy więcej, ale w czasie realnym, np. osiem dni. Wówczas umiejętność/magia/zdolność/inne wpisywałaby nam się jako nauczona dopiero po odbębnieniu/odczekaniu tego czasu, uniemożliwiając nabywanie w tym samym czasie innych umiejętności, etc.

Samo ograniczenie wobec zwykłych graczy, którzy wykonują misje nie będzie miało aż tak dużego znaczenia. PU raczej nabywasz wolno, więc wolno możesz je wydawać. Ograniczenie ilości treningów na czas nie będzie dla takiej osoby kłopotem. Natomiast będzie już małym problemem, kiedy zdobędziesz naraz masową ilość PU, np. robiąc grafiki na forum. Wówczas co by twoja postać nagle nie przeskoczyła o dziesięć poziomów, owe ograniczenie będzie miało zastosowanie, co wypłaszczy w czasie rozwój postaci.

[Image: kMa2MHk.png]
post #2

Tak, treningi chce zrobić podobnie jak na NCW, czyli wszystkie umiejętności, magie i zaklęcia do kupienia przez specjalnie stworzony do tego panel, w którym również znajdować się będzie karta postaci użytkownika. Wynagrodzenie również by się gromadziło przez ten system, jednakże w tym przypadku pośredniczyła by administracja (po przez swój panel przyznawałaby odpowiednią ilość PU i reszty, więc tak naprawdę część z podsumowaniem byłaby całkowicie niezależna od użytkownika, w tym znaczeniu że nic nie musiałby przy niej robić.

Aczkolwiek o czasowych treningach nie pomyślałem i być może to nie jest taki zły pomysł. Na pewno w jakimś stopniu pozwoliłoby odejść od liniowego rozwoju postaci. Generalnie zamiast wymyślać na nowo czas trwania treningu można by przecież posłużyć się tym co jest aktualnie, czy to w przypadku zaklęć czy umiejętności. To też nie są jakieś małe wartości, więc na pewno nie można powiedzieć, że postać gracza byłaby w stanie wystrzelić o kilka poziomów w górę od razu.

Jednakże są to na razie plany i zanim w ogóle siądę do tworzenia takiego mechanizmu muszę najpierw to wszystko sobie rozrysować i odpowiednio zaplanować, tak by było jak najmniej dziur. Oczywiście też trzeba mieć z tyłu głowy jakąś alternatywę, która zostałaby powołana do życia na wypadek braku wspomnianej wcześniej automatyzacji.

Odwiedzaj codziennie newsy oraz recepcję, by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.
post #3
Mnie się ta propozycja podoba. Ja byłem kiedyś zwolennikiem pisania treningów, ale obecnie uważam, że nie niosą ze sobą wielkich korzyści - właściwie nie niesie żadnych. Warsztat pisarski, jeśli ktoś ma wolę go poprawić, można ulepszać pisząc posty fabularne, gdzie chyba przychodzi łatwiej i potencjalnie rozwija, jakieś dalsze wątki. Toteż wolałbym, żeby gracze czas, który przeznaczali na rzeźbienie treningów mogli sobie wykorzystać na coś fabularnego.
    Cyfry też przemawiają za tym w pewien sposób, bo jeśli dobrze kojarzę od dawna nie wpadła do nas żadna prośba o akceptację treningu. Choć tutaj przyznaję mogą być również inne przyczyny, jak na przykład mała ilość graczy albo niskie tępo rozgrywki.
    Do tego zmiana taka nie wymagałaby zbyt dużo rzeźbienia na forum. Wystarczyłoby założyć temat w recepcji albo w odpowiednim do tego temacie. Tam trenujący wstawia sobie hide, co tam chciałby trenować i po upływie wymaganego czasu administracja daje akcepta. Niemniej, żeby nie okazało się nagle, że umiejętności biorą się z powierza można wprowadzić zasadę, iż w temacie, gdzie wstawiane są przedmioty podlegające trenowaniu trzeba podlinkować posta z fabuły, gdzie się o tym wspomniało. Rozwiązanie to proponuję trochę ad hoc, więc dobrze byłoby je troszkę przedyskutować.
    Pytaniem pozostaje, czy takie rozwiązanie kwestii treningów nie pozbawia racji bytu tematów z zezwoleniami na trening. Przecież jakby na to spojrzeć, to już samo napisanie w takim temacie byłoby w pewnym sensie prośbą o zezwolenie.[/size]
Users browsing this thread:
Forum Jump: