Pamiętnik postaci
Co to jest pamiętnik?
Każda postać na naszym forum, którą prowadzi gracz, startuje z różnym bagażem doświadczeń życiowych, lecz z taką samą wiedzą z zakresu magii, umiejętności czy preferencji walki w zależności od charakteru gildii. W miarę rozwoju poznaje wiele nowych zaklęć, opanowuje nowe zdolności, ale nie tylko. Swoją widzę poszerza również za sprawą napotkanych magów, którzy prezentują, świadomie lub nie, całkiem inny arsenał możliwości bojowych. Ponadto dowiaduje się wielu ciekawych informacji, rozmawia z innymi postaciami, wymienia poglądy, zupełnie jak w życiu. Pamiętnik jest spisem wszystkich najważniejszych danych, które postać zebrała i zapamiętała. Dzięki niemu w przyszłości będzie mogła wykorzystać pozyskane wiadomości, żeby uchronić się przed śmiercią, poważnymi obrażeniami lub w celu rozwiązania jakieś zagadki. Znajduje się w pierwszym poście każdej karty postaci i dla dobra wykreowanego wojownika powinien być regularnie uzupełniany.
Jakie informacje można w nim umieszczać?
Pamiętnik jest odzwierciedleniem pamięci każdej postaci. Powinno się w nim umieszczać wszystkie ważne dane, które w przyszłości mogą się przydać, tak samo jak my staramy się pamiętać o istotnych sprawach, a zapominać o błahostkach. Oto lista podstawowych informacji, które warto odnotowywać:
- DANE PERSONALNE INNYCH MAGÓW - wielu graczy użytkownik spotka na swojej drodze. Warto przy każdej możliwej okazji zapamiętywać szczegóły, które kiedyś mogą pomóc przy ponownym spotkaniu, imię oraz pochodzenie, znaki szczególne, sposób zachowania, wszystko co tylko uda się zweryfikować.
- SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE MAGII - podczas pojedynków istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ujrzymy próbkę możliwości magii rywala lub jego specjalnej zdolności. Warto bacznie przyglądać się temu co w danej chwili robi oponent, może przypadkiem pokaże lub powie coś więcej niż wymaga sytuacja?
- INFORMACJE OGÓLNE - wszystkie zasłyszane pogłoski, legendy, historie. Mogą traktować o niezwykle istotnych sprawach poszerzając tym samym wiedzę postaci. Oczywiście nie wszystkie muszą okazać się prawdziwe, jednak to zweryfikuje przyszłość.
Tak na prawdę gracz może pisać o wszystkim co widział lub słyszał, to jego decyzja. Oczywiście im więcej jego postać wie tym lepiej, jednak to oznacza bardzo duży nakład pracy, jeśli chodzi o gromadzenie danych w KP. To cena jaką trzeba zapłacić za dobrą pamięć maga, a cena ta może okazać się bardzo korzystna, kiedy zdobyte wiadomości uratują jego życie.
O czym należy pamiętać podczas uzupełniania pamiętnika?
Przede wszystkim trzeba uświadomić sobie, żeby nadmiernie nie interpretować tego co postać usłyszy lub zobaczy. Wszyscy dobrze znamy zapewne większość zaklęć, magii oraz umiejętności postaci z A&M, a MGW opiera się przede wszystkim na tym, co wykreował Hiro Mashima, wzbogacając wszystko o elementy mechaniczne potrzebne do sprawnego funkcjonowania gry. Każdy fan doskonale wie, że ognistego zabójcy smoków nie należy atakować płomieniami, gdyż nic to nie da. Niestety należy mieć świadomość, że wojownik, którego prowadzimy nie posiada naszej wiedzy i zwyczajnie nie wie jak z kimś takim walczyć póki sam nie zdobędzie wymaganej informacji. Dlatego bardzo ważne jest wczucie się w prowadzonego maga i kojarzenie tylko tych faktów, które faktycznie zarejestrował, a wszelkie próby nadinterpretacji kończą się fiaskiem, a autora spotkają nieprzyjemne konsekwencje.
Uwaga:
- Do każdej nowej informacji musi być dołączony link do posta, który potwierdzi prawdziwość zdobytych danych. Brak takiego potwierdzenia jest równoznaczne z brakiem danej wiadomości.
- W przypadku podejrzenia o oszustwo użytkownik ma prawo zażądać linka do posta, w którym przeciwnik nabył wiedzę, na którą się powołuje. Podanie takiego linka to obowiązek każdego gracza. W przypadku braku zastosowania się do tej zasady należy zwrócić się do administracji, która podejmie odpowiednie środki.
- Możliwa jest również utrata pamięci, jednak potrzeba do tego celu odpowiednich technik. W razie chęci ich wykorzystania należy skonsultować się z administracją, żeby omówić szczegóły.