Fabularne FAQ
Regiony i królestwa
1. Ile mag z danego obszaru wie o innych terenach świata MGW?
Najpierw skupmy się na tym ile mag wie na temat obszaru, w którym zaczyna. Przede wszystkim zależy to od jego własnej historii. Jeżeli w prologu umieścił informację, że urodził i wychował się, przykładowo we Fiore, to jego wiedza na temat tego królestwa i ziem do niego przynależących będzie bardzo duża. Jednakże jeżeli w przeszłości postaci były momenty gdzie nie miała okazji zapoznać się z geografią własnego regionu, wtedy gwarantowanym poziomem wiedzy jest informacja o wszystkich, najważniejszych miastach. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku innych terenów. Mapy są ogólnodostępne na MGW dlatego też gracz bez problemu jest w stanie określić co jest stolicą innego królestwa i jakie są największe bądź najważniejsze miasta w nim występujące.
2. Jak wygląda sytuacja z granicami każdego królestwa, czy są jakoś oznakowane, albo wiadomo gdzie dokładnie kończy się jedno, a zaczyna drugie?
We wszystkich przypadkach granicami każdego państwa są konstrukcje naturalne, takie jak góry, lasy czy rzeki. Niekiedy dochodzi do sytuacji, gdzie jedno państwo graniczy z drugim, a ziemia która służy za tą linie, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jednakże w obu przypadkach nie ma żadnych tablic ani nic podobnego, co pozwoliłoby zwykłemu mieszkańcowi bądź postaci gracza zidentyfikować dokładnego punktu. Pomocne mogą być wszelkiego rodzaju posterunki graniczne w formie obozów bądź małych fortów. Inaczej to wygląda w przypadku osób na najwyższym szczeblu, jednakże do tego używane są specjalne przedmioty magiczne, które umożliwiają taką identyfikacje.
3. Czy wiadomo o sytuacji jaka panuje w krainach opanowanych przez smoki?
Od momentu przejęcia tych ziem jedyne informacje jakie są znane, to te przekazane przez ocalałych, którzy zdążyli ewakuować się nim było za późno. Pewnych informacji również dostarczyli żołnierze, którym udało się powrócić z przegranych wypraw. Do dyspozycji graczy niewątpliwie są informacje odnośnie dużej liczebności smoczych żołnierzy, niewolniczej pracy byłych mieszkańców tamtych ziem, informacja o stawianiu tajemniczych budowli niczym nie przypominających tych ludzkich, a także szczątkowa wiedza odnośnie ogromnej siły latających gadów.
4. Czy można podróżować na ziemie opanowane przez smoki?
Tak i nie. Nie można rozpoczynać gry na tych ziemiach, wątki nie są zablokowane, jednakże administracja będzie czuwała nad tym, by żaden nowy gracz swojego pierwszego kroku nie zrobił właśnie tam. Oficjalnie królestwa wydały dekrety zabraniające samodzielnego podróżowania w tamte rejony i każdy mieszkaniec nie miał z tym problemu, nie prędko im było do grobu. W przypadku magów wygląda to trochę inaczej, ponieważ jeżeli już znajdą przewoźnika, który będzie chciał zaryzykować własnym życiem, by wykonać kurs na stracone ziemie, to pozostaje kwestia przeżycia, a to może być bardzo ciężkie. Wyjątkiem są wyprawy wojskowe bądź działania Rady Magii, która pilnuje by jak najmniej magów próbowało w pojedynkę rozprawić się ze smokami.