Reputacja


Reputacja to ten aspekt gry, który pozwala w jakiś sposób poczuć, że postać Gracza po przez swoje uczynki, może wpływać na to jak jest postrzegana przez ludzi świata magii. Tak samo jak w rzeczywistości, reputacja może rosnąć z powodu dobrych jak i złych uczynków, a w zależności od tego, które z nich przodują, to człowiek odbierany jest inaczej. Mag, który swoimi uczynkami ratował dziesiątki albo i setki żyć, będzie bardziej wychwalany, wielbiony, kreowany na wzór, niżeli postać, która zasłynęła jedynie z krwawych, pełnych cierpienia rozwiązań. Mimo, że obie znane są tak samo, to świat inaczej postrzega każdą z nich.

Punkty Reputacji (PR) można zdobyć na kilka sposobów, chociaż niemal wszystkie ograniczają się do aktywności podczas misji bądź wydarzeń. W zależności od tego jak mag rozwiązał problem, który spotkał w zadaniu, jego ilość punktów reputacji może wzrosnąć, za to nigdy zmaleć. Rozróżnia się trzy rodzaje reputacji:

  • Neutralna - zdobywana za osiągnięcia, których rozwiązanie nie wymagało przelania krwi, wykazania okrucieństwa, ale też nie zaliczały się do heroicznych czynów
  • Pozytywna - podobnie jak w przypadku reputacji neutralnej, zdobyć ją można jeżeli postać nie dopuściła się żadnych haniebnych czynów podczas misji, a także jej działania pomogły sprawić, że świat magów, to lepsze miejsce
  • Negatywna - zdobywana z powodu podejmowanych przez Gracza decyzji, które mimo że pozwoliły pchnąć zadanie do przodu, to spotkały się z nieprzychylnym odzewem wśród społeczności bądź były moralnie niepoprawne

Należy jednak nie rozumieć negatywnych punktów reputacji jako minusowego przyrostu. W dalszym ciągu jest to część sławy, która pozwala postaci być znana na całym świecie, jednakże jest ona bardziej negatywnie, z większym strachem i niechęcią do dobrowolnej współpracy odbierana.


Tabela reputacji

Jak wiadomo, nie od razu postać Gracza znana jest wśród lokalnej oraz globalnej społeczności, dlatego też potrzeba czasu, by mag mógł pojawić się na ustach wszystkich mieszkańców, szlachciców a nawet samych królów. Poniższa tabelka przedstawia stopnie sławy w zależności od przedziału punktów reputacji posiadanej przez Gracza, im wartość większa, tym mag bardziej rozpoznawalny, a razem z tym niewielkie korzyści.


Przedział reputacji Opis
0-50 Mag dopiero raczkuje w świecie magii, a co za tym idzie jego czyny nie odbiły się wystarczającym echem wśród społeczności, by móc liczyć na cokolwiek.

Przewaga reputacji pozytywnej: brak
Przewaga reputacji negatywnej: brak
51-120 Działania podejmowane przez postać Gracza w końcu trafiają do nie tylko lokalnej społeczności małych miast, ale również po przez pocztę pantoflową, szlachta, a nawet niekiedy przedstawiciele państwowi słyszeli niektórych czynach dokonanych przez maga.

Przewaga reputacji pozytywnej: W miastach gdzie mag jest znany bądź kojarzony, ludzie chętniej podejmują jakąkolwiek formę współpracy, czy to po przez misje bądź udzielenie informacji.
Przewaga reputacji negatywnej: Społeczeństwo woli nie zadawać się z takimi osobnikami, choć nikt nie mówi tu o całkowitym wykluczeniu z życia publicznego, to zdecydowanie panuje niechęć do zadawania się czy nawet rozmawiania z takimi osobami.

Przewaga reputacji wymaga 60% całości PR
121-200 Mag jest znany na tyle, że w obrębie królestwa, w którym zdobył najwięcej punktów reputacji, słyszał o nim niemal każdy, może poza wysoko postawionymi urzędnikami.

Skutki fabularne: Główna magia, jaką posługuje się Gracz, a także umiejętności zwykłe są znane wszystkim na świecie, łącznie z innymi postaciami Graczy (bez szczegółów, jak dokładnie zdolności działają).
Przewaga reputacji pozytywnej: Ze względu na swoją renomę, społeczeństwo z uśmiechem na ustach spogląda na czyny maga, tworzone są lokalne społeczności, które wielbią postać. Mieszkańcy chętniej pomagają i współpracują jeżeli wymaga tego sytuacja, zaś straż miejsca oraz niekiedy Rada Magii udziela informacji o niebezpiecznych osobnikach i ewentualnych nagrodach za ich schwytanie. Dodatkowo postaci przysługuje pseudonim, którym może się identyfikować zamiast własnego imienia.
Przewaga reputacji negatywnej: U niektórych niechęć do współpracy przeobraża się w strach, lęk i poczucie bezsilności wobec takiego potwora. Część mieszkańców jest w stanie pomóc z przymusu, obawą przed utratą życia, zaś niektórzy z kolei są gotowi zaryzykować wszystko by wezwać odpowiednie służby, które sprawią, że mag nie skrzywdzi już nikogo więcej. Ponadto z racji swojego postępowania, postaci przysługuje pseudonim, którego może używać zamiast własnego imienia i nazwiska.

Przewaga reputacji wymaga 70% całości PR
> 200 Nie ma na świecie osoby, która potrafiąc samodzielnie podejmować decyzje, nie słyszała by o wyczynach dokonywanych przez maga. Niezależnie od tego, czy są to uczynki dobre bądź złe, imię postaci, a także jej charakter, przynależność, czy inne wieści z nią związane są znane całemu światu, przy odpowiedniej ilości czasu.

Skutki fabularne: Wszystkie magie, zaklęcia oraz umiejętności, które choć raz zostały publicznie użyte przez maga, są znane całemu światu, łącznie z innymi postaciami (bez szczegółów, jak dokładnie zdolności działają).
Przewaga reputacji pozytywnej: Postać traktowana jest jak bohater, zapraszana na wszelkie gustowne przyjęcia, z zadowoleniem witana przez wszystkich gospodarzy. Dodatkowo wszelkie istotne informacje mogące przysłużyć się w jakiś sposób światu magii są niemal natychmiast udzielane, również istnieje możliwość współpracy z Radą Magii, co wiąże się z jeszcze większym przepływem wieści.
Przewaga reputacji negatywnej: Postać potrafi samym spojrzeniem wzbudzić strach i lęk, dlatego też wydobywanie informacji nie sprawia żadnego problemu. Każdy z obawy przed utratą życia swojego bądź bliskich wyjawia wszelkie sekrety i wieści, których postać Gracza wymaga. Jednakże w momencie wykrycia obecności maga o tak negatywnej reputacji, niemal natychmiast interesuje się nim Rada Magii oraz straż.

Przewaga reputacji wymaga 80% całości PR

Bonusy do PR

Normalnie, gdy my jako ludzie awansujemy czy to w pracy, czy w formie statusu społecznego to powiadamiamy o tym najbliższych, a wieść roznosi się dalej. Dlatego tak samo działa to w naszym świcie wojen gildii magów. Wstępując do gildii i awansując coraz wyżej, nasza popularność rośnie, sprawiając, że jesteśmy znani pośród ludności z całego świata. Poniższy spis przedstawia bonus do PR w zależności od rangi, którą posiadamy:


  • Członek gildii: +10 | 0 | 0
  • Mag klasy S: +30 | 0 | 0
  • Mag klasy SS: +50 | 0 | 0
  • Mistrz gildii: +75 | 0 | 0