Fabularne FAQ
Magia i przedmioty magiczne
1. Jak wygląda znajomość maga pod kątem innych rodzajów magii poza swoją własną?
Mag poza znajomością swojej magii, oczywiście w zależności od poziomów, wie o istnieniu innych rodzajów, chociażby z opowiadań czy ksiąg. Jednakże nie zna żadnych szczegółów na temat tego jakie ukryte możliwości czy zaklęcia posiada inna magia. Informacje te poznaje wyłącznie wtedy gdy osobiście będzie miał okazję własnym okiem ujrzeć działanie konkretnej, innej niż jego magii. Należy sobie jednak wyjaśnić jedną kwestie. Mianowicie skąd gracz zna szczegóły na temat posiadanej magii? Przechodząc na stronę techniczną, kwestia ta jest mocno uproszczona. O ile informacje o innych rodzajach magii są dostępne wyłącznie czysto fabularne po przez doświadczenie, tak w przypadku posiadanej magii dopuszczone są istnienia niewielkiej ilości zbiorów, które zdradzają szczegóły na temat działania bądź samych zaklęć.
2. Czy gracze z profesją łowca demonów lub demon posiadają jakieś informacje na swój temat, a także odnośnie swoich nemesis?
A więc przede wszystkim trzeba sobie przedstawić jedną rzecz. Nikt od tak nie postanawia dołączyć do grona łowców czy demonów. Fabularnie postać musi mieć tchnienie, uczucie że chce poświęcić się albo walce ze złem, albo wyrządzanie zła. W przypadku Samotników często jest to udokumentowane w prologu, w innym przypadku gracz musi sam zadbać o odpowiednio tło fabularne. Dla łowców sprawa jest dużo bardzie ułatwiona, ponieważ istnieje kilka niezależnych punktów, które zrzeszają obecnych jak i przyszłych wyzwolicieli, nie są to znane publicznie placówki, a jak już to bardziej działają pod przykrywką, jak chociażby szkoły bądź klasztory. To właśnie w nich zdobywają wiedzę na temat charakterystyki demonów, czy podstawowe informacje na temat ich zdolności, jednakże nie wszystkich. Każdy łowca demonów zdaje sobie sprawę, że demon jest w stanie naznaczać ludzi, co powoduje utworzenie charakterystycznej obroży wokół szyi, jednakże szczegóły odnośnie pozostałych umiejętności są nieznane. Niekiedy wpaja się informacje, że demony dysponują podobną, lecz odwróconą magią. W miejscach takich bardziej skupia się na opanowaniu umiejętności jakie posiada łowca i kontrolowaniu jego mocy. W przypadku demonów sprawa jest dużo cięższa, ponieważ żadne ugrupowania nie istnieją, a przynajmniej nie na razie, co też znacznie utrudnia im zdobywanie informacji o swoich naturalnych wrogach czy nawet swoich zdolnościach. Poznają je pod wpływem negatywnych emocji czy zła, które wyrządzą. Jednakże to co jest wspólne dla obu tych grup, to fakt że zarówno demon jak i jego łowca jest w stanie wyczuć tego drugiego. Nie jest to jakieś silne poczucie obcowania ze swoim wrogiem, bardziej na zasadzie krótkiego bodźca, wewnętrznego głosu bądź przeczucia, że osoba, która właśnie stoi przed nimi może, ale nie musi być demonem albo łowcą.
3. Jak wygląda sprawa z podstawową wiedzą na temat łowców bądź demonów przez zwykłych magów i mieszkańców?
Jeżeli dany przedstawiciel łowców demonów bądź demonów nie przyzna się przed nimi, czyli przed innymi graczami bądź postaciami neutralnymi, to nikt kompletnie nie ma o nich zielonego pojęcia. W przypadku łowców sprawa jest nieco bardziej rozbudowana, ponieważ istnieją miejsca, które zrzeszają tych, którzy walczą z siłami zła, lecz wszyscy, którzy nie są związani z nimi postrzegają ich bardziej jako grupę fanatyków, niż typowych pogromców demonów.
4. Jak wiele wiadomo o Radzie magii? Kto jest z nich znany, jakie magie posiadają, kogo ścigają?
Odpowiadając od końca, lista osób ściganych jest wyłącznie do wglądu dla członków Rady Magii, a także niektórych mistrzów gildii. W przypadku magii nie wiadomo kompletnie nic, chyba że ktoś był świadkiem używania przez ich członków jakiś zdolności magicznych. Teoretycznie, nie powinno być to nic nadzwyczajnego, gdyż członkowie Rady Magii byli niegdyś zwykłymi magami, jednakże badania i odkrywanie magii pozwoliło im opracować zupełnie nowe, nieznane nikomu umiejętności. Natomiast sama Rada Magii, to organizacja która skupia się na przestrzeganiu prawa pod kątem użycia magii, kontrolowania wszystkiego co magiczne, a także ścigania magów, którzy swym poczynaniem wyrządzili dużo złego. Można śmiało założyć, że na celowniku Rady Magii znajdują się głównie gildie mroczne, jednakże tutaj sprawa nie jest już taka prosta, ponieważ jeżeli taka gildia posiada aprobatę państwa, w którym ma siedzibę, to zbrojne wtargnięcie przez przedstawicieli Rady jest całkowicie niemożliwe, gdyż narusza to wewnętrzne interesy danego królestwa. W tym przypadku podobna sytuacja jest również z legalnymi gildiami, lecz tutaj ta współpraca wygląda dużo lepiej. O szczegółowej strukturze Rady Magii wiadomo niewiele, była ona zmieniana kilkukrotnie od czasów porażki magów z walką ze smokami i na dzień dzisiejszy wiadomo, że hierarchicznie istnieje Przewodniczący albo inaczej zwany Głównodowodzący i Zastępca oraz aż dziesięć oddziałów, z czego niemal wszystkie skupione są na innym zakresie działań. Każdy oddział posiada swojego kapitana, a także poruczników. Niestety, ale poszczególne imiona członków Rady Magii są na chwilę obecną nieznane żadnemu graczowi. Ogólnie Rada Magii dostanie swój rework w następnej aktualizacji i wtedy kwestia ta rozjaśni się dużo bardziej.
5. Czy Rada Magii rekrutuje w swoje szeregi nowych kandydatów i czy jest możliwość do nich wstąpienia?
Rada Magii jest otwarta na nowych kandydatów, jednakże jedyną możliwością by się do niej dostać jest wyróżnienie przez administrację podczas fabularnego wydarzenia. Żadna inna rekrutacja czy to w postaci normalnej fabuły czy misji prowadzonej przez Mistrza Gry, nie istnieje. Tak samo gracz nie może rozpocząć swojej gry w siedzibie i jako członek Rady Magii.
6. Jak obszerna jest wiedza na temat smoków, ich siły, słabości czy możliwości nie tyle co oswojenia, a jakiejkolwiek współpracy?
Niestety niewiele wiadomo o wszystkich gatunkach smoków. Niektórzy, potężni magowie, którzy już dawno przestali stąpać po świecie wspominali o istnieniu dobrych stworzeń, sama Rada Magii również ma na ten temat informacje, a nawet dowody. Były ukazywane publicznie spisane wspomnienia bądź sprawozdania z misji polegających na badaniu nieznanych ziem, jednakże nie wszyscy podzielają ten optymizm. Ludność cywilna jest podzielona, zaś w przypadku gildii magów, podział ten wyraźnie widać miedzy legalne a mroczne gildie. W każdym przypadku była mowa o sile równej kilku armii, niespotykanej mocy magicznej i nieznanym wcześniej zaklęciom. Aktualnie najwięcej wiadomo na temat Acnologii oraz Oscurita, gdyż oba te stworzenia odpowiedzialne były za rozpoczęcie całego chaosu panującego do dzisiaj. Nie jest wiadome ile wynoszą ich limity oraz czy mają jakieś ukryte zdolności, poza lataniem czy używaniem smoczego ryku o nadzwyczajnej sile. Natomiast w przypadku pozostałych smoków poza szczątkowym wyglądem, to niewiele jest upublicznione, nawet imiona.
7. Czy znane są wszystkie artefakty występujące w świecie MGW?
Nie, opisy artefaktów, czy nawet ich nazwy są nieznane dla zwykłego maga, a tym bardziej dla mieszkańców. Takowa lista, a przynajmniej lista znanych artefaktów jest w posiadaniu Rady Magii, która regularnie bada ich miejsce i stara się pozyskać jak najwięcej nim wpadną w niepowołane ręce. Niestety spis ten nie jest nikomu udostępniany publicznie, a jego znajomość ogranicza się wyłącznie do kapitanów każdego oddziału Rady Magii, jak i samego mistrza, a także niektóre ważne osobistości w gildiach mają wiedzę o małej części tych potężnych przedmiotów.