Nasze miejsce w fabule Fairy Tail

Jeszcze przed narodzinami głównych bohaterów z mangi i anime powstał nowy świat, którym władały smoki. Ludzie żyli w niepokoju, ryzykując życiem na każdym kroku. Nadszedł jednak moment kiedy zaczęły powstawać magie. Rozprzestrzeniały się powoli, aż objęły cały glob.

Utrzymania pokoju podjął się mag, posiadający posłuch na całym świecie. Był to człowiek o imieniu Miyaguchi. Podzielił on gildie na mroczne, a także stworzył kodeks zakazujący otwartych walk między gildiami. Rozpoczął także poszukiwania zdolnych magów, z którymi pragnął założyć Radę Magii, pilnującą porządku i ładu. Czy znajdą się tacy? Czy równowaga jest możliwa kiedy na świecie jest tylu zdeterminowanych ludzi, chcących zrealizować swoje sny i marzenia? Czas pokaże... Jednak ty możesz zmienić biegi tej historii, przekonaj się o tym odwiedzając Mage Guild Wars!

Brak bonusu

Fabularne FAQ

post #1

Fabularne FAQ


Magia i przedmioty magiczne

1. Jak wygląda znajomość maga pod kątem innych rodzajów magii poza swoją własną?

Mag poza znajomością swojej magii, oczywiście w zależności od poziomów, wie o istnieniu innych rodzajów, chociażby z opowiadań czy ksiąg. Jednakże nie zna żadnych szczegółów na temat tego jakie ukryte możliwości czy zaklęcia posiada inna magia. Informacje te poznaje wyłącznie wtedy gdy osobiście będzie miał okazję własnym okiem ujrzeć działanie konkretnej, innej niż jego magii. Należy sobie jednak wyjaśnić jedną kwestie. Mianowicie skąd gracz zna szczegóły na temat posiadanej magii? Przechodząc na stronę techniczną, kwestia ta jest mocno uproszczona. O ile informacje o innych rodzajach magii są dostępne wyłącznie czysto fabularne po przez doświadczenie, tak w przypadku posiadanej magii dopuszczone są istnienia niewielkiej ilości zbiorów, które zdradzają szczegóły na temat działania bądź samych zaklęć.


2. Czy gracze z profesją łowca demonów lub demon posiadają jakieś informacje na swój temat, a także odnośnie swoich nemesis?

A więc przede wszystkim trzeba sobie przedstawić jedną rzecz. Nikt od tak nie postanawia dołączyć do grona łowców czy demonów. Fabularnie postać musi mieć tchnienie, uczucie że chce poświęcić się albo walce ze złem, albo wyrządzanie zła. W przypadku Samotników często jest to udokumentowane w prologu, w innym przypadku gracz musi sam zadbać o odpowiednio tło fabularne. Dla łowców sprawa jest dużo bardzie ułatwiona, ponieważ istnieje kilka niezależnych punktów, które zrzeszają obecnych jak i przyszłych wyzwolicieli, nie są to znane publicznie placówki, a jak już to bardziej działają pod przykrywką, jak chociażby szkoły bądź klasztory. To właśnie w nich zdobywają wiedzę na temat charakterystyki demonów, czy podstawowe informacje na temat ich zdolności, jednakże nie wszystkich. Każdy łowca demonów zdaje sobie sprawę, że demon jest w stanie naznaczać ludzi, co powoduje utworzenie charakterystycznej obroży wokół szyi, jednakże szczegóły odnośnie pozostałych umiejętności są nieznane. Niekiedy wpaja się informacje, że demony dysponują podobną, lecz odwróconą magią. W miejscach takich bardziej skupia się na opanowaniu umiejętności jakie posiada łowca i kontrolowaniu jego mocy. W przypadku demonów sprawa jest dużo cięższa, ponieważ żadne ugrupowania nie istnieją, a przynajmniej nie na razie, co też znacznie utrudnia im zdobywanie informacji o swoich naturalnych wrogach czy nawet swoich zdolnościach. Poznają je pod wpływem negatywnych emocji czy zła, które wyrządzą. Jednakże to co jest wspólne dla obu tych grup, to fakt że zarówno demon jak i jego łowca jest w stanie wyczuć tego drugiego. Nie jest to jakieś silne poczucie obcowania ze swoim wrogiem, bardziej na zasadzie krótkiego bodźca, wewnętrznego głosu bądź przeczucia, że osoba, która właśnie stoi przed nimi może, ale nie musi być demonem albo łowcą.


3. Jak wygląda sprawa z podstawową wiedzą na temat łowców bądź demonów przez zwykłych magów i mieszkańców?

Jeżeli dany przedstawiciel łowców demonów bądź demonów nie przyzna się przed nimi, czyli przed innymi graczami bądź postaciami neutralnymi, to nikt kompletnie nie ma o nich zielonego pojęcia. W przypadku łowców sprawa jest nieco bardziej rozbudowana, ponieważ istnieją miejsca, które zrzeszają tych, którzy walczą z siłami zła, lecz wszyscy, którzy nie są związani z nimi postrzegają ich bardziej jako grupę fanatyków, niż typowych pogromców demonów.


4. Jak wiele wiadomo o Radzie magii? Kto jest z nich znany, jakie magie posiadają, kogo ścigają?

Odpowiadając od końca, lista osób ściganych jest wyłącznie do wglądu dla członków Rady Magii, a także niektórych mistrzów gildii. W przypadku magii nie wiadomo kompletnie nic, chyba że ktoś był świadkiem używania przez ich członków jakiś zdolności magicznych. Teoretycznie, nie powinno być to nic nadzwyczajnego, gdyż członkowie Rady Magii byli niegdyś zwykłymi magami, jednakże badania i odkrywanie magii pozwoliło im opracować zupełnie nowe, nieznane nikomu umiejętności. Natomiast sama Rada Magii, to organizacja która skupia się na przestrzeganiu prawa pod kątem użycia magii, kontrolowania wszystkiego co magiczne, a także ścigania magów, którzy swym poczynaniem wyrządzili dużo złego. Można śmiało założyć, że na celowniku Rady Magii znajdują się głównie gildie mroczne, jednakże tutaj sprawa nie jest już taka prosta, ponieważ jeżeli taka gildia posiada aprobatę państwa, w którym ma siedzibę, to zbrojne wtargnięcie przez przedstawicieli Rady jest całkowicie niemożliwe, gdyż narusza to wewnętrzne interesy danego królestwa. W tym przypadku podobna sytuacja jest również z legalnymi gildiami, lecz tutaj ta współpraca wygląda dużo lepiej. O szczegółowej strukturze Rady Magii wiadomo niewiele, była ona zmieniana kilkukrotnie od czasów porażki magów z walką ze smokami i na dzień dzisiejszy wiadomo, że hierarchicznie istnieje Przewodniczący albo inaczej zwany Głównodowodzący i Zastępca oraz aż dziesięć oddziałów, z czego niemal wszystkie skupione są na innym zakresie działań. Każdy oddział posiada swojego kapitana, a także poruczników. Niestety, ale poszczególne imiona członków Rady Magii są na chwilę obecną nieznane żadnemu graczowi. Ogólnie Rada Magii dostanie swój rework w następnej aktualizacji i wtedy kwestia ta rozjaśni się dużo bardziej.


5. Czy Rada Magii rekrutuje w swoje szeregi nowych kandydatów i czy jest możliwość do nich wstąpienia?

Rada Magii jest otwarta na nowych kandydatów, jednakże jedyną możliwością by się do niej dostać jest wyróżnienie przez administrację podczas fabularnego wydarzenia. Żadna inna rekrutacja czy to w postaci normalnej fabuły czy misji prowadzonej przez Mistrza Gry, nie istnieje. Tak samo gracz nie może rozpocząć swojej gry w siedzibie i jako członek Rady Magii.


6. Jak obszerna jest wiedza na temat smoków, ich siły, słabości czy możliwości nie tyle co oswojenia, a jakiejkolwiek współpracy?

Niestety niewiele wiadomo o wszystkich gatunkach smoków. Niektórzy, potężni magowie, którzy już dawno przestali stąpać po świecie wspominali o istnieniu dobrych stworzeń, sama Rada Magii również ma na ten temat informacje, a nawet dowody. Były ukazywane publicznie spisane wspomnienia bądź sprawozdania z misji polegających na badaniu nieznanych ziem, jednakże nie wszyscy podzielają ten optymizm. Ludność cywilna jest podzielona, zaś w przypadku gildii magów, podział ten wyraźnie widać miedzy legalne a mroczne gildie. W każdym przypadku była mowa o sile równej kilku armii, niespotykanej mocy magicznej i nieznanym wcześniej zaklęciom. Aktualnie najwięcej wiadomo na temat Acnologii oraz Oscurita, gdyż oba te stworzenia odpowiedzialne były za rozpoczęcie całego chaosu panującego do dzisiaj. Nie jest wiadome ile wynoszą ich limity oraz czy mają jakieś ukryte zdolności, poza lataniem czy używaniem smoczego ryku o nadzwyczajnej sile. Natomiast w przypadku pozostałych smoków poza szczątkowym wyglądem, to niewiele jest upublicznione, nawet imiona.


7. Czy znane są wszystkie artefakty występujące w świecie MGW?

Nie, opisy artefaktów, czy nawet ich nazwy są nieznane dla zwykłego maga, a tym bardziej dla mieszkańców. Takowa lista, a przynajmniej lista znanych artefaktów jest w posiadaniu Rady Magii, która regularnie bada ich miejsce i stara się pozyskać jak najwięcej nim wpadną w niepowołane ręce. Niestety spis ten nie jest nikomu udostępniany publicznie, a jego znajomość ogranicza się wyłącznie do kapitanów każdego oddziału Rady Magii, jak i samego mistrza, a także niektóre ważne osobistości w gildiach mają wiedzę o małej części tych potężnych przedmiotów.

Odwiedzaj codziennie newsy oraz recepcję, by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.
post #2

Fabularne FAQ


Technologia

1. Czy w świecie MGW powszechne jest zjawisko istnienia silników spalinowych, dieselowych, czy elektrycznych, a co za tym idzie czy znane są płynne formy paliwa?

Nie. Jest to spowodowane istnieniem magii, która poza aspektami czysto militarnymi służy właśnie między innymi do ułatwiania sobie życia i napędzania wielu urządzeń występujących w świecie MGW.


2. Czy mieszkańcy, a co za tym idzie postaci graczy również, są zaznajomieni z zaawansowaną technologią taką jak telefony, laptopy, opaski czy inne formy nowoczesności?

Wszelkie nowoczesne urządzenia znane ze świata realnego nie istnieją w uniwersum MGW. Jak zostało wspomniane wcześniej, wszystko to, albo prawie wszystko, ma swoje alternatywy w postaci samej magii jak i magicznych przedmiotów. Jednakże to nie znaczy, że niektóre zaklęcia, umiejętności czy efekty wspomnianych wcześniej przedmiotów nie symulują sposobu zachowania i wyglądu niektórych ówczesnych urządzeń.


3. Jaka jest forma podstawowego źródła energii, skoro dobrze wszystkim znana elektryczność nie występuje w świecie MGW w znanej z rzeczywistości postaci?

Z racji tego, że w świecie MGW próżno jest szukać linii energetycznych, elektrowni czy czegoś, co choć trochę przypominałoby to co znane jest ze świata realnego, to podstawowym źródłem energii jest sama magia, a dokładniej energia magiczna, która występuje wszędzie i u każdego, choć nie zawszę objawia się jako moc służąca do niszczenia. Wiele urządzeń domowych zasilanych jest za pomocą magii, czy to z otoczenia, dostarczanej przez postać czy trzymanej w specjalnym zbiorniku i działająca na zasadzie samoładujących się baterii.


4. Czy w jakimkolwiek stopniu znana jest przestrzeń kosmiczna i czy są możliwe podróże bądź wyniesienie czegoś na orbitę?

Kosmos sam w sobie jako nieograniczona przestrzeń nie jest znana w uniwersum MGW. Oczywiście każdy zdaje sobie sprawę, że coś poza ich miejscem zamieszkania - planetą - jest na niebie, jednakże nikt nie zawraca sobie tym głowy by studiować, to co znajduje się w pustce kosmicznej. Wyjątkiem jest Rada Magii, a dokładniej jeden z jej oddziałów, jednakże w przypadku zwykłych mieszkańców czy też postaci graczy, wiedza na temat kosmosu jest zerowa, a jedyne źródła, gdzie można o niej poczytać, to biblioteki Rady. Identyczna sytuacja ma miejsce w przypadku wyrzucania obiektów na orbitę i tu również wyjątek stanowi wspomniana wcześniej Rada Magii.


5. Jakie rodzaje transportu są dostępne w świecie MGW i które z nich są bardziej lub mniej popularne?

Podstawowym środkiem transportu jest oczywiście koń, dorożka albo dyliżans. Ta forma transportu jest rozpowszechniona wszędzie, po całym świecie i stanowi główny sposób przemieszczania dużych obszarów. Drugim co do popularności środkiem transportu jest kolej. Ona również jest bardzo dobrze znana i wyglądem przypomina stare lokomotywy parowe, jednakże jej zastosowanie jest już dużo mniejsze, a wynika to z faktu, że wykorzystywane są tory, które nie wszędzie zostały wybudowane. Ostatnią formą transportu wykorzystywaną wyłącznie przez szlachtę i tylko w stolicach, to samochody dwu lub czteroosobowe, z otwartym dachem i mnóstwem, kiczowatych zdobień. Podobny środek podróży wykorzystywany jest przez straże, jednak ten odrobinę się różni i nie jest dostępny dla zwykłych mieszkańców bądź postaci graczy. Używany jest także tylko tam gdzie nawierzchnia pozwala na używanie, czyli w stolicach i ewentualnie niektórych większych bądź portowych miastach.


6. Czy czarny proch i wszelka broń z niego korzystająca są powszechne?

Tak, sam proch jest bardzo dobrze znany i używany chociażby przez alchemików bądź magów, którzy się tym pałają. Lecz z powodu istnienia magii nie znalazł on praktycznego zastosowania jeżeli chodzi o wojsko bądź ogólnie aspekty militarne. Nie oznacza to jednak, że nie powstały żadne wersje broni opierających się na tym proszku. Chociażby armaty na statkach korzystają właśnie z niczego innego jak czarnego prochu, jednakże z powodu szybkości jaką dysponuje magia i samą siłą ognia, rozwiązanie to nie jest mocno popularne i stosowane wyłącznie w ostateczności. W przypadku broni ręcznych całość ogranicza się do pierwszych modeli pistoletów czy strzelb, które trzeba było za każdym razem przeładowywać, co zajmowało ogromną ilość czasu, co sprawia że takich wynalazków jest bardzo, bardzo mało w świecie MGW.

Odwiedzaj codziennie newsy oraz recepcję, by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.
post #3

Fabularne FAQ


Regiony i królestwa

1. Ile mag z danego obszaru wie o innych terenach świata MGW?

Najpierw skupmy się na tym ile mag wie na temat obszaru, w którym zaczyna. Przede wszystkim zależy to od jego własnej historii. Jeżeli w prologu umieścił informację, że urodził i wychował się, przykładowo we Fiore, to jego wiedza na temat tego królestwa i ziem do niego przynależących będzie bardzo duża. Jednakże jeżeli w przeszłości postaci były momenty gdzie nie miała okazji zapoznać się z geografią własnego regionu, wtedy gwarantowanym poziomem wiedzy jest informacja o wszystkich, najważniejszych miastach. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku innych terenów. Mapy są ogólnodostępne na MGW dlatego też gracz bez problemu jest w stanie określić co jest stolicą innego królestwa i jakie są największe bądź najważniejsze miasta w nim występujące.


2. Jak wygląda sytuacja z granicami każdego królestwa, czy są jakoś oznakowane, albo wiadomo gdzie dokładnie kończy się jedno, a zaczyna drugie?

We wszystkich przypadkach granicami każdego państwa są konstrukcje naturalne, takie jak góry, lasy czy rzeki. Niekiedy dochodzi do sytuacji, gdzie jedno państwo graniczy z drugim, a ziemia która służy za tą linie, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jednakże w obu przypadkach nie ma żadnych tablic ani nic podobnego, co pozwoliłoby zwykłemu mieszkańcowi bądź postaci gracza zidentyfikować dokładnego punktu. Pomocne mogą być wszelkiego rodzaju posterunki graniczne w formie obozów bądź małych fortów. Inaczej to wygląda w przypadku osób na najwyższym szczeblu, jednakże do tego używane są specjalne przedmioty magiczne, które umożliwiają taką identyfikacje.


3. Czy wiadomo o sytuacji jaka panuje w krainach opanowanych przez smoki?

Od momentu przejęcia tych ziem jedyne informacje jakie są znane, to te przekazane przez ocalałych, którzy zdążyli ewakuować się nim było za późno. Pewnych informacji również dostarczyli żołnierze, którym udało się powrócić z przegranych wypraw. Do dyspozycji graczy niewątpliwie są informacje odnośnie dużej liczebności smoczych żołnierzy, niewolniczej pracy byłych mieszkańców tamtych ziem, informacja o stawianiu tajemniczych budowli niczym nie przypominających tych ludzkich, a także szczątkowa wiedza odnośnie ogromnej siły latających gadów.


4. Czy można podróżować na ziemie opanowane przez smoki?

Tak i nie. Nie można rozpoczynać gry na tych ziemiach, wątki nie są zablokowane, jednakże administracja będzie czuwała nad tym, by żaden nowy gracz swojego pierwszego kroku nie zrobił właśnie tam. Oficjalnie królestwa wydały dekrety zabraniające samodzielnego podróżowania w tamte rejony i każdy mieszkaniec nie miał z tym problemu, nie prędko im było do grobu. W przypadku magów wygląda to trochę inaczej, ponieważ jeżeli już znajdą przewoźnika, który będzie chciał zaryzykować własnym życiem, by wykonać kurs na stracone ziemie, to pozostaje kwestia przeżycia, a to może być bardzo ciężkie. Wyjątkiem są wyprawy wojskowe bądź działania Rady Magii, która pilnuje by jak najmniej magów próbowało w pojedynkę rozprawić się ze smokami.

Odwiedzaj codziennie newsy oraz recepcję, by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.
post #4

Fabularne FAQ


Inne

1. Jak wygląda sprawa dostępu do wiedzy, do wszelkich nowinek technicznych, lokalnych czy międzynarodowych?

Powszechnie stosowanym źródłem przekazu informacji jest poczta pantoflowa, lokalne gazety czy specjalne radia, które znajdują się w większych miastach. Warto zaznaczyć, że wieści jakie są przedstawiane opinii publicznej, często skupiają się na rzeczach błahych, jak na przykład ogłoszenie turnieju, informacje dotyczące poszukiwanych osób czy wybory, a dużo rzadziej są to informacje chociażby z frontu.


2. Czy w świecie MGW występują różnorodność etniczna, rasowa, a co za tym idzie czy mają miejsce również akty rasizmu na tym tle?

Jak najbardziej populacja świata MGW nie jest malowana jednym kolorem. Wszystko zależy od regionu, w przypadku pustynnych obszarów dominującą rasą są czarnoskórzy, w przypadku klimatu górskiego często można spotkać ludzi o rysach przypominających te azjatyckie. Zaś w reszcie przypadków dominuje rasa biała, bez żadnych szczególnych cech. Odnośnie rasizmu publicznie nikt nie jest agresywnie nastawiony do nikogo, oczywiście potyczki w barach czy na ulicy zdarzają się codziennie, jednakże ich powód jest zupełnie z tym niezwiązany.


3. Czy istnieją jakieś sztywne ramy dotyczące orientacji seksualnej i idące za tym prześladowania bądź umniejszania?

Poza podziałem płci na dwie podstawowe, to nic negatywnego pod tym względem nie ma miejsca. Co więcej, w niektórych kręgach szlacheckich otwarcie preferuje się pewne rozrywki z udziałem przedstawicieli tylko jednej płci


Czy w świcie MGW istnieje jakiś spis osób poszukiwanych bądź ściganych?

Tak, zarówno w przypadku przestępców jak i postaci graczy taka lista istnieje, jednakże nie jest do wglądu publicznego. W przypadku zwykłych kryminalistów szczegółowe informacje mogą, ale nie muszą zostać udzielone na posterunkach straży bądź u mistrzów gildii. Z magami sprawa wygląda zupełnie inaczej, gdyż podlegają oni pod Radę Magii, a Rada niechętnie dzieli się takimi informacjami z kimś z zewnątrz. Wyjątek stanowią mistrzowie gildii, jednakże tylko tych legalnych.


Jak wygląda sytuacja z listą znanych osobowości, pod kątem mieszkańców jak i postaci graczy, w świecie MGW?

Fizycznej listy jako tako nie ma i prawdopodobnie nie będzie. W przypadku neutralnych postaci na MGW, czyli tak zwanych NPC sprawa wygląda podobnie jak w przypadku znajomości geografii danego królestwa. Gracz wychowany w konkretnym państwie posiada wiedzę na temat ustroju jaki panuje, władzy czy ważnych osobistości królewskiego dworu, które można wyczytać z encyklopedii. Identyczna sytuacja ma się w przypadku gildii, gdzie mistrz jest osobą publiczną, dlatego zawszę znany jest z imienia i wyglądu, zresztą to samo jest w przypadku NPC. Gracz również kojarzy wyłącznie z imienia, chyba że miał okazję osobiście się z nimi spotkać, pozostałych mistrzów gildii. W przypadku władzy wyłącznie postaci władców są znane, głównie z imienia chociaż niekiedy można było ujrzeć ich sylwetki na przeróżnych magicznych banerach. Natomiast szczegóły odnośnie ustroju, sytuacji gospodarczej czy najważniejszych członków gabinetu są ukryte, do czasu aż gracz fabularnie zdobędzie o nich pewne informacje.

Odwiedzaj codziennie newsy oraz recepcję, by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Forum Jump: