post #1
Aktualizacja Nowy Ład 1.2.0
Witajcie drodzy użytkownicy, na wstępie chciałbym zaznaczyć albo i przeprosić za format aktualizacji, ponieważ cały czas poszukuje odpowiedniego wzoru, który pozwoliłby nam - administracji - w sposób odpowiedni przedstawić zmiany jakie zostały nałożone na naszym forum. Zarówno w kontekście mechanicznym, technicznym jak i wizualnym. Dlatego też nie zdziwcie się, jeżeli kolejne aktualizacje również będą się od siebie różniły. Same zmiany w kontekście ogólnym będą podzielone na trzy części: pierwszą z nich jest obecna aktualizacja zmieniająca warstwę mechaniczno-fabularną; drugą będą poprawki do tej obecnej, którą możecie przeczytać niżej; trzecia zaś będzie się tyczyła zmian wizualno-użytkowych. Niestety bez żadnej konkretnej daty odnośnie pozostałych wpisów aktualizacyjnych.
Zmiany techniczne
Zaktualizowano regulamin postów fabularnych, który można przeczytać w tym wątku
Dodano regulamin forum, który dostępny jest z poziomu nowej podstrony, a także widoku rejestracji nowego konta. Nowy regulamin dostępny jest tutaj
Zaktualizowano mapę świata, którą można obejrzeć tutaj . Ze względu na swój duży rozmiar (4K) może chwilę potrwać nim cała grafika zostanie wczytana
Dodano fabularne FAQ, które będzie na bieżąco uzupełniane. Dostępne jest pod tym linkiem
Zmieniono kolejność działów fabularnych na kolejność przedstawioną na mapie świata
Dodano wątek ze spisem grafik reklamowych dostępny tutaj
Na sam dół strony, na każdej podstronie dodano bannery reklamowe innych for, z którymi weszliśmy do współpracy wymiany
Zmiany fabularne
Zmiany mechaniczne
S trażnicy
Zacznijmy nieco spokojnie, żeby nie wywołać jakiegoś ataku u niektórych osób. Zostaje zmieniony całkowicie system przyznawania strażników, co też sprowadza się do zmian w sposobie prowadzenia misji. Więcej informacji w tym wątku. Podsumowując zmiany to:
Konto strażnika dla każdego kto chciał przeprowadzić misję - od teraz każdy gracz, który jest MG (Mistrzem Gry) będzie miał do dyspozycji swoje własne konto strażnika, którego nazwa będzie miała, jakże oryginalny format: „Strażnik Nazwa-Konta-Gracza”, przykładowo: „Strażnik Nihil”. Zmiana ta również oznacza odejście od starego systemu, gdzie każdy mógł zostać prowadzącym. Od teraz będzie obowiązywał system podań, gdzie zarówno administracja jak i obecni MG będą oceniali czy dany kandydat nadaje się na piastowanie tego wspaniałego stanowiska.
Obecne konta strażników, jako konta testowe - z racji wprowadzenia systemu podań dalej nie jest rozwiązana kwestia znajomości mechaniki i sposobu prowadzenia misji przez potencjalnych kandydatów. Aktualne konta strażników pozostaną aktywne, co prawda dane będą zmienione jednakże „numerki” pozostaną w użyciu i posłużą za prowadzenie testowych misji, które mają ostatecznie udowodnić czy kandydat ubiegający się o miano własnego strażnika rzeczywiście nadaje się na to stanowisko.
Zmiana regulaminu strażników/prowadzenia misji - zapewne każdy z was kojarzy ten długi wpis w poradnikach dotyczący tego co może, a czego nie może Mistrz Gry. Prawdę mówiąc osobiście nigdy go w całości nie przeczytałem, to też wymaganie tego od innych i tym bardziej przestrzeganie tego, wydaje się być niesmacznym żartem. Nie mniej wątek ten został wydłużony, ale i jednocześnie lepiej pogrupowany dzięki czemu przyswajanie podstawowych informacji powinno - teoretycznie - być dużo łatwiejsze.
W ydarzenia fabularne
Nadszedł w końcu czas, by zarówno uczynki graczy, jak i ogólne wydarzenia w naszym świecie zostały gdzieś udokumentowane. Do tej pory istniał, co prawda pusty, ale jednak, specjalny wątek o nazwie „Dziennik fabularny”. Po przemyśleniu kilku dodatkowych kwestii został w końcu uzupełniony o informacje, które pomogą w zarządzaniu fabułą przez Mistrzów Gry. Więcej informacji w tym wątku. Natomiast, to co zostało uwzględnione to:
Dodanie informacji ze świata - ta część dziennika została podzielona poszczególne kraje, zarówno te gdzie ostali się jeszcze ludzie, jak i te które zostały opanowane przez smoki. Zawarte informacje wskazują wyłącznie na wieści o znaczeniu lokalnym - danego królestwa - bądź globalnym.
Uwzględnienie fabuły graczy - czyli nic innego jak umieszczenie informacji fabularnej na temat danego gracza, która obowiązuje w danej lokacji bądź grupie lokacji i jest wskazówką, jak postać powinna być odbierana przez otoczenie.
Baza danych dla Mistrzów Gry - ma za zadanie ułatwić tworzenie własnych, większych wydarzeń dla graczy, czyt. eventów bazując na aktualnie znanej dla wszystkich sytuacji fabularnej, a także wydarzeń takich, które jeszcze się nie nastąpiły, ale w przyszłości mogą.
M isje
Niewątpliwie jest to największa zmiana, jaka została wprowadzona na naszym forum. Od bardzo dawna obowiązywał cały czas ten sam system nie tylko prowadzenia misji, ale również wynagrodzenia, które będąc szczerym nie było adekwatne do czasu jaki włożyło się w przeprowadzenie bądź ukończenie danej misji, a także liczby nie powodowały ogromnego wzrostu siły postaci, co przekładało się na bardzo długi okres rozwijania. Nadszedł czas to zmienić i wiele kwestii ułatwić, chociaż tutaj zależy jak na to spojrzymy. Więcej informacji w tym wątku. Dlatego zostały wprowadzone następujące zmiany:
Wynagrodzenie za post - od teraz każda misja zwykła jak i niestandardowa rozliczana jest za ilość postów napisanych przez zarówno Mistrza Gry jak i gracza. Każda misja posiada inną wartość PU za pojedynczy post, zaś całe wynagrodzenie liczone jest na podstawie prostego wzoru: podstawa PU + X postów * Y PU, gdzie jak zostało już wcześniej wspomniane, każdy rodzaj misji posiada różne wartości “PU per post”, co z kolei przekłada się na większą opłacalność wykonywania trudniejszych zadań.
Likwidacja minimalnej ilości postów - z racji zmiany sposobu przyznawania wynagrodzenia, doszliśmy do wniosku, że wymagana minimalna ilość postów, jaką trzeba napisać by móc zakwalifikować misję do tych skończonych, nie ma już najmniejszego sensu. Dokładnie tak, od teraz wynagrodzenie będzie relatywne do długości całej misji, jednakże nie oznacza, to że będą akceptowane wydarzenia, których długość nie przekracza raptem kilku postów.
Usunięcie statystyk w sile przeciwników - zmiana ta związana jest ze zwiększeniem odrobinę decyzyjności Mistrzów Gry bazując na ich doświadczeniu, opinii, zdaniu niżeli na sztywno opisanych zasadach. Lecz nie oznacza to, że wszystkie informacje o przeciwnikach zostały wyrzucone do kosza i od teraz misje będą bezproblemowe. Zniknęła jedynie część ze statystykami, a także odrobinę zmieniono pozostałe wartości takie jak ilość magii czy umiejętności. Ma to za zadanie ułatwić tworzenie misji pod graczy, a nie zakładać, że to właśnie postać użytkownika wpasuje się w wykreowane przez Mistrza Gry ramy, a także uzależnić poziom trudności od tego w jaki sposób problem w misji został rozwiązany, a nie ilości tyłków które zostały skopane.
Dodanie specjalnej misji dla nowych graczy - został wzięty pod uwagę fakt, że nie zawszę postać, która ukończyła dopiero co proces tworzenia Karty Postaci, jest w stanie bez żadnych przeszkód wykonać swoją pierwszą misję. Co prawda dużo zależy od decyzji jakie są podejmowane, a także współpracy z innymi graczami, jednakże mimo wszystko chcieliśmy wyjść takim przypadkom z pomocną dłonią. Dlatego też została dodana misja, która nie różni się zbytnio od misji prostej, z tą różnicą że nie ma w niej żadnych, ale to żadnych przeciwników. Ma ona za zadanie wprowadzić nowego gracza w świat forum w sposób bezstresowy.
Uwzględnienie pogody w pierwszym poście misji - do tej pory była to mechanika, która będąc szczerym, nie bardzo dawało o sobie znać. Z racji tego, że jest do dosyć delikatna i jednocześnie bardzo trudna w kontrolowaniu część naszego forum, zdecydowaliśmy się, że mimo wszystko powinna mieć wpływ na przebieg misji bądź wydarzenia. Dlatego też wraz z niniejszą aktualizacją każdy post Mistrza Gry rozpoczynający nową misję będzie zawierał informacje o aktualnej w danej lokacji pogodzie, które z kolei będą zależeć wyłącznie od Mistrza Gry bazując na ogólnej rozpisce, która znajduje się tutaj .
Przeniesienie części wynagrodzenia na administrację - dotyczy to wyłącznie, na chwilę obecną, reputacji graczy. Do tej pory to osoba, która przeprowadziła misje bądź większe zadanie decydowała o ilości PR dla graczy, co z kolei było albo i nie, korygowane przez administrację. Z racji tego, że jest to kwestia mocno dyskusyjna niekiedy, to postanowiliśmy, że tę część wynagrodzenia będzie przyznawana przez członków administracji bądź moderacji, a nie Mistrza Gry
Odwiedzaj codziennie
newsy oraz
recepcję , by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale
poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.