Rozwijanie statystyk oraz mnożniki


Punkty umiejętności, które wchodzą w skład wynagrodzenia jakie zdobywa Gracz przeznaczane są naukę nowych zdolności albo statystyki. Rozwój ich rządzi się własnymi prawami i należy mieć na uwadze, że zabieg ten jest dosyć kosztowny w dłuższej perspektywie. Dlatego też wprowadzono poziomy w zależności od których liczba PU potrzebna na zakup jednego punktu statystyk jest większa. Zabieg ten ma zapobiec nagłym wzrostom siły postaci.


Poziom Przedział posiadanych punktów statystyk Koszt PU
I 1-50 1PU
II 51-100 2PU
III 101-150 3PU
IV 151-200 4PU
V > 200 5PU

Powyższą tabelkę należy rozumieć w taki sposób, że jeżeli Gracz posiada 20 punktów siły i chce dokupić kolejne 20 punktów, to zgodnie z tym co zostało wyżej przedstawione, zapłacić musi 20PU (20x1PU), gdyż finalnie po zakupie dalej będzie znajdować się w pierwszym przedziale. Natomiast jeżeli Gracz posiadając 20 punktów siły, chce dokonać zakupu 50 punktów statystyk, wtedy musi wykonać obliczenia dla dwóch poziomów: pierwszego i drugiego, ponieważ finalnie jego liczba statystyk będzie znajdowała się w drugim przedziale. Dlatego łączny koszt PU za ten zabieg wyniesie 70PU. Najpierw liczony jest koszt do pierwszego poziomu, czyli 30x1PU, a następnie dodawany jest koszt PU dla drugiego poziomu, czyli 20x2PU. Analogicznie działa to w przypadku większej ilości statystyk, zarówno bazowych jak i do kupienia. Zakup statystyk należy realizować w tym dziale.

Kwestią wartą odnotowania jest informacja na temat maksymalnej ilości energii magicznej, a co za tym idzie górnym limitem dla statystyki kontrola energii magicznej. Poniżej przedstawiono rozpiskę maksymalnej ilości punktów kontroli energii magicznej liczonej od wartości podstawowej, bez uwzględnienia bonusów czy innych zdolności.


Grupa/Profesja/Przynależność Maksymalna ilość punktów kontroli energii magicznej
Zwykły mag 350
Demon 400
Łowca demonów 400

Powyższą tabelkę należy rozumieć w taki sposób, że Gracz będący demonem, może maksymalnie rozwinąć statystykę kontrola energii magicznej, do pułapu 400 punktów, nie uwzględniając przy tym żadnych bonusów. Dlatego też finalnie, po podliczeniu bonusu z profesji, wartość tej statystyki będzie wynosić 430 punktów.


Mnożniki

Statystyki przedstawiają za pomocą liczb potencjał postaci Gracza, jednakże możne je podzielić na dwie kategorie. Jedną z nich są statystyki podstawowe, które wyliczane są wyłącznie na podstawie wydanych punktów za prolog oraz PU. Zaś drugą z nich są statystyki bonusowe, które postać Gracza otrzymuje ze wszelkiego rodzaju mnożników. Do mnożników zaliczyć można bonus do statystyk jaki otrzymywany jest z umiejętności, magii lub innej zdolności, a także przedmiotów. Warto zaznaczyć, że większość bonusowych statystyk nie działa pasywnie, znaczy to że ich dodatkowa wartość zaczyna obowiązywać wraz z używaniem zdolności bądź przedmiotu, do którego są przypisane. Lecz, jak zostało to napisane wcześniej, niektóre a dokładniej bonusowe statystyki od profesji działają pasywnie, niezależnie od sytuacji.

Mnożniki należy wyliczać od wartości podstawowej, a także z zachowaniem odpowiedniej hierarchii, ponieważ może wystąpić sytuacja, gdy więcej niż jeden mnożnik jest możliwy do użycia. O to trzy przykłady przykłady:


Gracz A posiada profesję zabójcy oraz umiejętność Mistrza Broni Białej na ostatnim poziomie. Zgodnie ze spisem, zabójca otrzymuje bonus w postaci +20 punktów siły i +30 punktów szybkości. Zaś umiejętność mistrza zapewnia +45 punktów szybkości wyłącznie podczas atakowania bronią białą. Więc statystyki Gracza A wyglądają następująco:

  • Siła: 40 | 60
  • Wytrzymałość: 50
  • Szybkość: 100 | 130 | 175
  • Reakcje: 150
  • Koncentracja: 100
  • Kontrola energii magicznej: 250

Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej


Gracz A posiada profesję zabójcy oraz umiejętność Mistrza Broni Białej na ostatnim poziomie. Dodatkowo w jego ekwipunku znajduje się magiczny miecz, który za energię magiczną maga, zwiększa jego szybkość ataków o 50 punktów. W tym zestawieniu widać, że Gracz dysponuje dwoma mnożnikami, które nie są pasywne, a działają przy określonej czynności, dodatkowo tutaj jest ona w obu przypadkach taka sama. Dlatego też statystyki Gracza będą wyglądać następująco:

  • Siła: 40 | 60
  • Wytrzymałość: 50
  • Szybkość: 100 | 130 | 175 | 225
  • Reakcje: 150
  • Koncentracja: 100
  • Kontrola energii magicznej: 250

Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej / Magiczna broń


Gracz A posiada profesję zabójcy, umiejętność Mistrza Broni Białej oraz umiejętność własną, która zwiększa szybkość poruszania się o 100 punktów, kosztem energii magicznej. Jak widać, tutaj jest przykład, gdy dwa mnożniki wpływają na to samo, jednakże ich aktywacja obowiązuje w dwóch różnych sytuacjach. A więc statystyki Gracza wyglądałyby następująco:

  • Siła: 40 | 60
  • Wytrzymałość: 50
  • Szybkość: 100 | 130 | 175 | 230
  • Reakcje: 150
  • Koncentracja: 100
  • Kontrola energii magicznej: 250

Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej / Umiejętność własna


Powyższe przykłady pokazują czym są i w jaki sposób działają mnożniki. Również należy mieć na uwadze, to co zostało wspomniane już, że część z nich może działać wyłącznie podczas określonych czynności, takich jak poruszanie się, atakowanie bronią białą, atakowanie ciałem, ukrywanie się czy wykonywanie konkretnego ruchu. Kolejność wygląda następująco:

  1. Wartość podstawowa
  2. Profesja
  3. Umiejętność (zwykła / dodatkowa / specjalna / własna)
  4. Magia (zwykła / dodatkowa / specjalna)
  5. Magiczny przedmiot

W karcie postaci każdy Gracz musi odpowiednim kolorem, tak jak zostało to ukazane w przykładach, wyróżnić wartość podstawową oraz każdy kolejny mnożnik, w celu łatwiejszej identyfikacji bonusu, oraz przyszłego sprawdzania kart pod kątem ewentualnych oszustw.