Rozwijanie statystyk oraz mnożniki
Punkty umiejętności, które wchodzą w skład wynagrodzenia jakie zdobywa Gracz przeznaczane są naukę nowych zdolności albo statystyki. Rozwój ich rządzi się własnymi prawami i należy mieć na uwadze, że zabieg ten jest dosyć kosztowny w dłuższej perspektywie. Dlatego też wprowadzono poziomy w zależności od których liczba PU potrzebna na zakup jednego punktu statystyk jest większa. Zabieg ten ma zapobiec nagłym wzrostom siły postaci.
| Poziom | Przedział posiadanych punktów statystyk | Koszt PU |
|---|---|---|
| I | 1-50 | 1PU |
| II | 51-100 | 2PU |
| III | 101-150 | 3PU |
| IV | 151-200 | 4PU |
| V | > 200 | 5PU |
Powyższą tabelkę należy rozumieć w taki sposób, że jeżeli Gracz posiada 20 punktów siły i chce dokupić kolejne 20 punktów, to zgodnie z tym co zostało wyżej przedstawione, zapłacić musi 20PU (20x1PU), gdyż finalnie po zakupie dalej będzie znajdować się w pierwszym przedziale. Natomiast jeżeli Gracz posiadając 20 punktów siły, chce dokonać zakupu 50 punktów statystyk, wtedy musi wykonać obliczenia dla dwóch poziomów: pierwszego i drugiego, ponieważ finalnie jego liczba statystyk będzie znajdowała się w drugim przedziale. Dlatego łączny koszt PU za ten zabieg wyniesie 70PU. Najpierw liczony jest koszt do pierwszego poziomu, czyli 30x1PU, a następnie dodawany jest koszt PU dla drugiego poziomu, czyli 20x2PU. Analogicznie działa to w przypadku większej ilości statystyk, zarówno bazowych jak i do kupienia. Zakup statystyk należy realizować w tym dziale.
Kwestią wartą odnotowania jest informacja na temat maksymalnej ilości energii magicznej, a co za tym idzie górnym limitem dla statystyki kontrola energii magicznej. Poniżej przedstawiono rozpiskę maksymalnej ilości punktów kontroli energii magicznej liczonej od wartości podstawowej, bez uwzględnienia bonusów czy innych zdolności.
| Grupa/Profesja/Przynależność | Maksymalna ilość punktów kontroli energii magicznej |
|---|---|
| Zwykły mag | 350 |
| Demon | 400 |
| Łowca demonów | 400 |
Powyższą tabelkę należy rozumieć w taki sposób, że Gracz będący demonem, może maksymalnie rozwinąć statystykę kontrola energii magicznej, do pułapu 400 punktów, nie uwzględniając przy tym żadnych bonusów. Dlatego też finalnie, po podliczeniu bonusu z profesji, wartość tej statystyki będzie wynosić 430 punktów.
Mnożniki
Statystyki przedstawiają za pomocą liczb potencjał postaci Gracza, jednakże możne je podzielić na dwie kategorie. Jedną z nich są statystyki podstawowe, które wyliczane są wyłącznie na podstawie wydanych punktów za prolog oraz PU. Zaś drugą z nich są statystyki bonusowe, które postać Gracza otrzymuje ze wszelkiego rodzaju mnożników. Do mnożników zaliczyć można bonus do statystyk jaki otrzymywany jest z umiejętności, magii lub innej zdolności, a także przedmiotów. Warto zaznaczyć, że większość bonusowych statystyk nie działa pasywnie, znaczy to że ich dodatkowa wartość zaczyna obowiązywać wraz z używaniem zdolności bądź przedmiotu, do którego są przypisane. Lecz, jak zostało to napisane wcześniej, niektóre a dokładniej bonusowe statystyki od profesji działają pasywnie, niezależnie od sytuacji.
Mnożniki należy wyliczać od wartości podstawowej, a także z zachowaniem odpowiedniej hierarchii, ponieważ może wystąpić sytuacja, gdy więcej niż jeden mnożnik jest możliwy do użycia. O to trzy przykłady przykłady:
Gracz A posiada profesję zabójcy oraz umiejętność Mistrza Broni Białej na ostatnim poziomie. Zgodnie ze spisem, zabójca otrzymuje bonus w postaci +20 punktów siły i +30 punktów szybkości. Zaś umiejętność mistrza zapewnia +45 punktów szybkości wyłącznie podczas atakowania bronią białą. Więc statystyki Gracza A wyglądają następująco:
- Siła: 40 | 60
- Wytrzymałość: 50
- Szybkość: 100 | 130 | 175
- Reakcje: 150
- Koncentracja: 100
- Kontrola energii magicznej: 250
Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej
Gracz A posiada profesję zabójcy oraz umiejętność Mistrza Broni Białej na ostatnim poziomie. Dodatkowo w jego ekwipunku znajduje się magiczny miecz, który za energię magiczną maga, zwiększa jego szybkość ataków o 50 punktów. W tym zestawieniu widać, że Gracz dysponuje dwoma mnożnikami, które nie są pasywne, a działają przy określonej czynności, dodatkowo tutaj jest ona w obu przypadkach taka sama. Dlatego też statystyki Gracza będą wyglądać następująco:
- Siła: 40 | 60
- Wytrzymałość: 50
- Szybkość: 100 | 130 | 175 | 225
- Reakcje: 150
- Koncentracja: 100
- Kontrola energii magicznej: 250
Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej / Magiczna broń
Gracz A posiada profesję zabójcy, umiejętność Mistrza Broni Białej oraz umiejętność własną, która zwiększa szybkość poruszania się o 100 punktów, kosztem energii magicznej. Jak widać, tutaj jest przykład, gdy dwa mnożniki wpływają na to samo, jednakże ich aktywacja obowiązuje w dwóch różnych sytuacjach. A więc statystyki Gracza wyglądałyby następująco:
- Siła: 40 | 60
- Wytrzymałość: 50
- Szybkość: 100 | 130 | 175 | 230
- Reakcje: 150
- Koncentracja: 100
- Kontrola energii magicznej: 250
Mnożniki: Podstawa / Zabójca / Mistrz broni białej / Umiejętność własna
Powyższe przykłady pokazują czym są i w jaki sposób działają mnożniki. Również należy mieć na uwadze, to co zostało wspomniane już, że część z nich może działać wyłącznie podczas określonych czynności, takich jak poruszanie się, atakowanie bronią białą, atakowanie ciałem, ukrywanie się czy wykonywanie konkretnego ruchu. Kolejność wygląda następująco:
- Wartość podstawowa
- Profesja
- Umiejętność (zwykła / dodatkowa / specjalna / własna)
- Magia (zwykła / dodatkowa / specjalna)
- Magiczny przedmiot
W karcie postaci każdy Gracz musi odpowiednim kolorem, tak jak zostało to ukazane w przykładach, wyróżnić wartość podstawową oraz każdy kolejny mnożnik, w celu łatwiejszej identyfikacji bonusu, oraz przyszłego sprawdzania kart pod kątem ewentualnych oszustw.